به گزارش روز چهارشنبه سازمان صمت استان تهران مجتبی شیرقاضی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی پشتیبان، به تولید کنندگانی تعلق می‌گیرد که دارای مدرک فنی‌حرفه‌ای درجه یک و مربیگری داشته باشند در غیر این‌صورت یک نفر به عنوان مدیرفنی در رشته‌های قالیبافی، گبه بافی، رنگرزی، طراحی فرش دستباف، نخ ریسی سنتی، رفوگری فرش باید معرفی شود.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای فرش بافان با توجه به گستره فعالیت آنها به صورت شناور است، ادامه داد: متقاضیان دریافت تسهیلات پشتیبان می‌توانند در تهران به اداره فرش سازمان و در شهرستان‌ها به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: صنعت فرش دستباف در تهران دارای ظرفیت‌های بالاییست و تلاش می‌شود در راستای پیشبرد این حوزه با همکاری و هم‌افزایی بیشتر سازمان‌ها و اتحادیه‌های دست اندرکار، مساعدت مضاعفی به تولید کنندگان صورت گیرد.

شیرقاضی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۳۸۰ قالیباف در سطح استان تهران فعال هستند، گفت: بیش از هزار واحد شست‌وشو و پردازش در قالب کارگاه‌های مرمت و کارخانه‌های قالیشویی در استان تهران فعالند که در ایجاد ارزش افزوده فرش دستباف نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت ویژه از صنعت فرش و مشاغل وابسته به آن، سازمان صمت استان تهران ساماندهی فعالیت قالیبافان و توسعه برنامه‌های ترویجی صنعت ارزآور فرش را در دستور کار قرار داده است.

فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در خرداد ماه اعلام کرده بود که خانواده فرش ایران ۲ میلیون نفر است که ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان اختصاص یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.