به گزارش ایرنا، محمدرضا افضلی‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه علی‌بن‌ابیطالب(ع) باقرشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی مناسب و رشد روز افزودن جمعیت بزرگترین مشکل آموزش و پرورزش بخش شهری کهریزک است.

وی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی بخش کهریزک همه ساله با رشد چشمگیر دانش‌آموز مواجه است، عنوان کرد: افزایش قیمت مسکن در کلان‌شهر تهران باعث افزایش جمعیت این بخش و به تناسب آن افزایش جمعیت دانشآموزی شده است.

افضلی‌نیا ادامه داد: بخش کهریزک به خاطر قرارگیری در کنار واحدهای صنعتی و مجاورت تهران منطقه حاشیه‌نشین مناسبی برای افراد شهرستانی و اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان شده است که تمامی این عوامل موجب افزایش دانش‌آموز شده است.

وی یادآور شد: مدارس بخش کهریزک به دلیل استفاده از نیروهای نهضت سوادآموزی از لحاظ نیروی انسانی و معلم مشکلی ندارند.

افضلی‌نیا با اشاره به اینکه کهریزک یکی از مناطق آموزش و پرورش است که خیرین مدرسه‌ساز در آن فعالیت فراوانی دارند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ طرح ساخت فضای آموزشی در کهریزک مراحل ساخت خود را سپری می‌کند که چهار مدرسه ۳۱ کلاسه تا پایان آبان‌ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسید.

وی ابراز کرد: همچنین ۶ مدرسه خیرسازی نیز تا مهرماه سال آینده در بخش کهریزک به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.