به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 656 امام جماعت ملبس به لباس روحانیت در مدارس حاضر می شوند و نماز جماعت را در تمامی مدارس شیفت صبح و بعدازظهر اقامه می نمایند.
ناصر حمزه ای افزود: بسیاری از روحانیون نماز جماعت را در 2 شیفت صبح و بعدازظهر اقامه می کنند.
وی با اشاره به حضور هشت امام جمعه در شهر و بخش های پنج گانه قم، گفت: هماهنگی های لازم با امامان جمعه صورت گرفته تا از اول سال تحصیلی هفته ای یک بار در مدارس حضور یابند و ضمن دیدار و گفت و گوی صمیمانه با دانش آموزان، آن ها را برای اقامه نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت دعوت نمایند.
وی گفت: هیچ اجباری برای شرکت در نماز جماعت مدارس وجود ندارد، ولی برنامه های مختلفی برای تشویق و دعوت به نماز دانش آموزان برای اقامه نماز برگزار خواهد شد.
حمزه ای خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هر سال شعاری را برای برنامه های فرهنگی انتخاب می کند و شعار امسال «انی احب الصلاه» می باشد و در همین راستا همایش ها و نشست های علمی و فرهنگی مختلفی با محوریت «نماز» ترتیب می یابد.
وی افزود: این همایش ها و نشست برای سه گروه هدف شامل دانش آموزان، معلمان و والدین دانش آموزان برگزار می شود تا معلمان و اولیا نیز نسبت به تشویق دانش آموزان به نماز و استمرار حضور آن ها در نماز جماعت نقش آفرین باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: با کمک سایر دستگاه های فرهنگی و حمایت والدین بتوانیم موضوع نماز را که سفارش خداوند است بین دانش آموزان نهادینه نماییم تا آنان برای رسیدن به خدا و خدمت به خلق و کشور در مسیر درست قرار گیرند.
آیین معنوی زنگ آغاز نماز جماعت با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه موقت قم و مسئولان استان به صورت نمادین در مدرسه متوسطه دوم شاهد نجمیه نواخته شد.
در سال تحصیلی جاری، حدود 255 هزار دانش آموز در 665 مدرسه و 6 هزار و 783 کلاس درس با حضور 14 هزار معلم مشغول به تحصیل شدند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.