علیرضا کبیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و 430 تن به مرکز انتقال خون روح الله شهر قم مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 34 تن موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: از این تعداد 3.5 درصد اهداکنندگان را بانوان و 96.5 درصد را آقایان تشکیل دادند.
وی با اشاره به این که شاخص اهدای خون مستمر در ماه مبارک رمضان به 2.5 درصد رسید گفت: اهدای خون مستمر در حفظ ایمنی و سلامت خون و فراورده های آن نقش مهمی دارد.
معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: در 10 روز ابتدای ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، اهدای خون 35 درصد رشد یافته است.
وی با تاکید بر این که نیاز به خون همیشگی است گفت: بسیاری از بیماران از جمله تالاسمی ها و افرادی که عمل جراحی انجام داده اند به خون نیاز دارند، از این رو روزه داران اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند.
کبیری خاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون روح الله واقع در میدان معلم از ساعت 8 تا 13 و 21:15 تا 1:30 بامداد فعال می باشد ضمن این که اهدای خون در شب های قدر تا ساعت 2:30 بامداد صورت می گیرد.
به گفته وی، مردم استان قم برای دریافت زمان نوبت جهت اهدای خون می توانند در سامانه www.IBTO.ir ثبت نام تا در زمان اعلام شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.