مجتبی رمضان‌ بیگی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بابیان این‌که هدف از اجرای این طرح افزایش تحرک و نشاط بین دانش‌آموزان است، افزود: المپیاد درون مدرسه از ۲۶ مهرماه همزمان با هفته تربیت‌بدنی آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت‌ماه ۹۹ ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که المپیادهای درون مدرسه‌ای در مدارس متقاضی برگزار می‌شود، ادامه داد: سال گذشته حدود ۷۰ هزار دانش‌آموزان در این المپیادها مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: هر رشته‌ای که داخل مدارس قابلیت اجرا داشته باشد در المپیاد درون مدرسه‌ای اجرایی می‌شود و معمولا استقبال بیشتری از رشته‌های بدمینتون، والیبال، فوتسال و بسکتبال صورت می‌گیرد.

رمضان بیگی ادامه داد: هر رشته ورزشی در مدارس صاحب انجمنی است که برای برگزاری مسابقات درون مدرسه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند و مسابقات نیز با نظارت معلم تربیت‌بدنی و معاون پرورشی و زیر نظر مدیر مدرسه اجرا می‌شود.

وی گفت: ماموریت و رسالت اصلی آموزش‌وپرورش در حوزه ورزش، درس تربیت‌بدنی و اجرای مطلوب ۲ ساعت زنگ ورزش در طول هفته برای همه پایه‌های تحصیلی می‌باشد و المپیادهای درون مدرسه‌ای و ورزش صبحگاهی نیز به‌عنوان مکمل‌های این فعالیت‌ها طراحی‌شده است.

معاون آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: بر همین اساس هر روز صبح دانش‌آموزان هنگام ورود به مدرسه ۱۰ دقیقه ورزش می‌کنند که تاثیر زیادی در گرایش آن‌ها به رشته‌های ورزشی مختلف دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فضای ورزشی بخش‌ها و روستاهای قم، گفت: بخش کهک دارای یک سالن ورزشی چندمنظوره و یک زمین چمن طبیعی و در بخش خلجستان سه سالن ورزشی وجود دارد.

به گفته وی، در بخش جعفریه یک زمین چمن مصنوعی، ۲ سالن ورزشی و یک سالن ورزشی کوچک اختصاصی دختران برای تنیس روی میز فعال است.

رمضان بیگی خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی در روستاهای و بخش‌های قم نیز مانند شهر قم است و بخش خلجستان این استان به دلیل دانش‌آموزان کمتر، نسبت به مناطق دیگر سرانه فضای ورزشی بالاتری دارد.

در حال حاضر ۱۰۰ سالن ورزشی سرپوشیده برای دانش‌آموزان قمی موجود است و سرانه فضای ورزشی سرپوشیده دانش‌آموزان این استان،‌ ۴۵ سانتی‌متر است که باید به یک متر افزایش یابد.

درسالجاری  حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز استان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شدند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.