در این مراسم که روز چهارشنبه و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مدرسه نمونه شهید زهره‌وند قرچک برگزار شد، دانش آموزان به کاندیداهای انتخابات شورای دانش‌آموزی رأی دادند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم گفت: انتخابات شورای دانش آموزی، نمادی از عزت‌بخشی به دانش آموزان و استفاده از توان و ظرفیت آنان در اداره امور مدارس است.
غلامرضا بختیاری افزود: دانش آموزان با شرکت در انتخابات شورای دانش آموزی، خود را در امر تعلیم و تربیت سهیم کرده و سرنوشت خود را با سهیم شدن در امور مدرسه، به درستی رقم می‌زنند و در اصل نخستین حضور خود را فعالیت های اجتماعی و در محیطی آزاد و واقعی تجربه می‌کنند.
وی تصریح کرد: تشکیل شورای دانش آموزی به رشد عقلانیت دانش آموزان کمک کرده و فرصت مناسبی برای درک صحیح آینده سازان کشور از مشارکت صحیح و هدفمند در اختیار آنان قرار می‌دهد.
برای داشتن آینده‌ای درخشان باید به مدارس توجه ویژه داشت
امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت: اگر امروز توفیقی در اداره امور جامعه به دست آمده به این دلیل است که دانش آموزان در مدرسه به درستی برای حضور در اجتماع تربیت شده‌اند.
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: اگر در پی تربیت انسان‌های نیک اندیش و خیرخواه برای جامعه هستیم، لازم است تا بیش از گذشته به مدارس توجه کنیم که برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی، نمادی از این توجه است.
وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای برای همکاری و مشارکت همگانی در اداره امور قائل است اظهارداشت: خداوند متعال در هر کدام از آیات قرآن کریم که انسان را در حوزه‌های شخصی و اجتماعی به خیر و صلاح دعوت می‌کند، این دعوت را با فعل جمع انجام می‌دهد که این نشان از اهمیت تعاونی و مشارکت در امور دارد.
وی گفت: هم‌فکری و هم‌اندیشی، از ملزومات امروز جهان برای دست‌یابی به پیشرفت است و دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی، این مشارکت و هم‌فکری برای آینده را تمرین می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.