به گزارش روز سه شنبه میراث فرهنگی استان تهران، پرهام جانفشان در نشست اخیر خود با رئیس و اعضای زنان مجلس شورای اسلامی که در موزه فرش برگزار شد اظهار داشت: تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و احیای خانه ها و بناهای تاریخی پایتخت نشان از رشد این صنعت در استان تهران دارد.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار تخت در مراکز اقامتی در استان تهران وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز گردشگران باشد گفت: انتظار می رود برای رسیدن به اهداف توسعه گردشگری استان میزان تخت اماکن هتلی و اقامتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به رشد قابل قبولی دست یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اینکه ماهانه بیش از ۴ هزار تور ایرانگردی از مبدا تهران به سایر استان های کشور برگزار می شود خاطر نشان کرد: تهران موتور محرک توسعه گردشگری کشور محسوب می‌شود.

جانفشان توسعه موزه های خصوصی و تسریع روند تهیه پرونده ثبتی برای بناهای تاریخی و میراث طبیعی تهران را از اولویت‌های معاونت میراث فرهنگی این استان دانست و اظهارداشت: شناسایی و ثبت میراث طبیعی در استان که در حال پیگیری و انجام است موضوعی بوده که در گذشته مغفول مانده بود.

فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز از قول مساعد فراکسیون زنان مجلس برای پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی تا رسیدن به نتیجه نهایی خبر داد و افزود: به عنوان یک شخصی که سابقه معلمی داشته این نیاز را احساس می کنم که مدارس و آموزش و پرورش باید برای بازدید دانش آموزان از موزه ها برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.