رضا بردبار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۷۰ نفر از آقایان نیز در ۳۲۴ اقامتگاه بومگردی کرمان در حال فعالیت هستند که نشان می‌دهد بانوان کرمانی اشتغال بیشتری در اقامتگاه‌های بومگردی این استان دارند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی در سال ۹۷ در استان کرمان راه‌ندازی شد که زمینه اشتغال مستقیم ۳۸۰ نفر را مهیا ساخته است که ۶۰ درصد این اشتغال متعلق به زنان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: بانوان این استان ضمن فعالیت در امر پذیرایی از گردشگران و امور جاری اقامتگاه‌های بومگردی، می‌توانند با تهیه و فروش صنایع دستی درآمدزایی خوبی برای این اماکن ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری با کمترین سرمایه‌گذاری می‌توان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی ایجاد کرد تاکید کرد: باید با همکاری بخش خصوصی زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌های اقامتی و تبلیغاتی را بیش از گذشته فراهم آوریم.

بردبار با اشاره به پرداخت تسهیلات برای متقاضیان تاسیس اقامتگاه‌های بومگردی افزود: این تسهیلات پس از ارائه طرح توجیهی در کارگروه اشتغال تصویب می‌شود که در روستاها وام با سود ۶ درصد و بازپرداخت چهار ساله با یک سال تنفس است.

وی  گفت: در حال حاضر تمام اقامتگاه‌های بومگردی در کرمان درجه ۲ هستند که در آینده پس از بررسی امکانات و میزان خدمات‌دهی در کمیسیون ماده ۱۸ به رتبه‌های کیفی درجه بندی می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: نظارت کامل و دقیقی بر اقامتگاه‌های بومگردی این استان وجود دارد و در آخرین بررسی انجام شده، ۲ اقامتگاه به دلیل کیفیت پایین تعطیل و ۲ اقامتگاه دیگر نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم به خانه مسافر تبدیل شد.

وی اظهار داشت: خانه‌های بومگردی ظرفیت جدیدی در حوزه گردشگری این استان است که علاوه بر مزیت‌ها چون تاثیر بسیار زیاد در مهاجرت معکوس از حاشیه شهر به روستا و خلق جدید فرصت‌های شغلی پایدار، بر میزان ماندگاری و اقامت گردشگران خارجی و داخلی افزوده است.

بردبار بیان کرد: گردشگران و مسافران برای رزرو اقامتگاه‌های بومگردی استان کرمان می‌توانند از طریق سایت www.BiaBoom.com و یا www.Miras.kr.ir اقدام کنند.

استان کرمان دارای ۳۶ هتل و هتل آپارتمان، ۳۱ مهمانپذیر، ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۳۵ واحد بین راهی، ۴۰ مجتمع گردشگری، ۶ اقامتگاه سنتی، سه پانسیون و ۳۹۸ راهنمای تور است.

کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی و حدود هفت هزار اثر تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.