به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهردر این آیین گفت: این طرح ها شامل مدرسه تاریخی گلستان، عمارت مبارکی، قلعه ملک منصورخان شبانکاره ای، هتل 2ستاره ناکو، هتل سنتی ادریس، مجتمع گردشگری تفریحی الماس دشتستان، سفره خانه سنتی دشتی و کشتی تفریحی سکان طلایی هستند.
ارغوان مهدی زاده بیان کرد: برای اجرا و بهره برداری از این پروژه ها 450 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها چرخه صنعت گردشگری دراستان بوشهر بیش از همیشه به گردش درمی آید.
مهدی زاده ادامه داد: دربافت تاریخی شهربوشهر2عمارت که جزو مطالبات مردمی بوده بازسازی شده است.
وی با بیان اینکه درسال جاری قلعه ها و عمارت های زیادی مرمت و ساماندهی شده است گفت: قلعه ملک منصور خان شبانکاره ای یکی از پروژه های بزرگی است که با 30 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و می تواند جهش خوبی در توسعه گردشگری آن منطقه داشته باشد.
مهدی زاده گفت: واگذاری قلعه ملک منصورخان شبانکاره ای به بخش خصوصی می تواند در اشتغالزایی منطقه مثمرثمر باشد.
وی در باره افزایش تخت های اقامتی گفت: با افتتاح 2هتل ستاره ناکو وسنتی ادریس 84 تخت اقامتی به مجموع تخت های اقامتی استان اضافه می شود.
مهدی زاده افزود: این هتل ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 140 میلیارد ریال در دو نقطه مرکز شهر و محله های جنوبی احداث شده است.
وی افزود: سفرخانه سنتی در شهر خورموج ، مجتمع گردشگری در وحدتیه دشتستان و کشتی تفریحی در اسکله بوشهر از دیگر طرح های اشتغالزایی هستند که در بخش گردشگری استان آماده بهره برداری است.
وی گفت: اجرای این پروژه ها توسط بخش خصوصی نشان می دهد ظرفیت گردشگری استان بالاست و می طلبد سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر انجام شود.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در راس کاروان دولت تدبیر و امید برای دیدار مردمی، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های چهار فاز پارس جنوبی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران به استان بوشهر سفر کرده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.