به گزارش ایرنا مصیب امیری، دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: از این تعداد، 11خانه به ثبت ملی رسیده و دارای ارزش تاریخی است و مابقی آنها فاقد ارزش تاریخی هستند.
وی اضافه کرد: این تصمیم با توجه به جایگاه بافت فرهنگی - تاریخی شیراز، ایجاد شرایط مناسب‌ بهره ‌وری از این موقعیت و معرفی بیش از پیش این منطقه به عنوان جاذبه جدید گردشگری، اتخاذ شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: کاربری پیش بینی شده برای این خانه ها، راه اندازی هتل سنتی، بازارچه صنایع دستی - هنرهای سنتی و سوغات محلی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی - توریستی و ورزشی، مرکز فرهنگی و مذهبی است.
وی، برآورد هزینه برای اجرای طرح مجموعه بصیر دیوان را افزون بر 357 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مدت زمان ساخت این طرح سه سال پیش بینی شده و سرمایه گذار می تواند به مدت 27 سال از آن بهره برداری کند.
امیری ادامه داد: متقاضیان شرکت در این مناقصه می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از دفتر برنامه ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و یا واحد امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی فارس دریافت و مدارک خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوم مهرماه 97 به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی تحویل دهند.
براساس بند دو مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ششم مرداد 97، درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای واگذاری تا 10سال از زمان واگذاری یا بهره برداری، از معافیت مالیاتی موضوع تبصره(19) قانون بودجه سال 97 برخوردار خواهد شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.