به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا صدر اعظم نوری روز دوشنبه در نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد اظهار داشت: در هر کدام از این پلاک‌های نا ایمن چندین واحد ساختمانی اعم از واحدهای درمانی، فرهنگی، آموزشی و ... نیز وجود دارند که باید فکری به حال این ساختمان‌ها بکنیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سطح مخاطرات و ریسک ناشی از آن در پایتخت کاهش پیدا کند و در صورت بروز بحران احتمالی، زندگی مردم دستخوش مشکلات و بحران‌های بزرگ نشود.

ساخت و ساز روی گسل های تهران افزایش یافته 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال های اخیر ساخت و ساز بر روی گسل‌های شهر تهران افزایش یافته که این موضوع به دلیل نگاه سودجویانه صورت می گیرد.

به گفته وی، وقتی در تهران پنج هزار متر پروانه ساختمانی گرفته می‌شود اما ۳۰ هزار متر بارگذاری می‌شود این یعنی وقوع حادثه و این یعنی سودجویی از سوی عده‌ای که در این زمینه تخلف می کنند.
 
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ساخت و سازها از مصالح با کیفیت استفاده نمی‌شود و توجهی به کیفیت ساخت و ساز نداریم ادامه داد: به همین منظور در منطقه ۲۲ تهران شاهد وقوع حوادث زیادی هستیم و تلاش‌هایی صورت گرفت که این منطقه بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران ساخته شود اما بدلیل کیفیت نامناسب ساختمان ها شاهد حوادث زیاد در این منطقه هستیم.

تهران با ۱۰ چالش مهم روبه رو است
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تهران با ۱۰ چالش اصلی روبه رو است که محیط زیست و زلزله دو چالش مهم کلانشهر تهران است.

به گفته نوری، شهر تهران را هفت گسل بزرگ در بر گرفته که اگر توجه ویژه به موضوع ساخت و سازها نشود این گسل‌ها بعد از فعال شدن می‌تواند برای ما شرایط بدی را فراهم کند.  

نشست تخصصی بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های متداول شهر تهران با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران حوزه مدیریت بحران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.