امین بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مستندسازی بیشترین رویکرد، تمرکز بر ثبت لحظات ناب حضور مردمی و حرکت خودجوشی است که مسلمانان ایران و دیگر کشورهای اسلامی را به عشق امام حسین(ع) به آنجا می‌کشاند.

وی با بیان اینکه این مستندسازی در شهر نجف کلید خورده است تا محصول آن به سمع و نظر مخاطبان در ایران و حتی سطوح بین المللی برسد بیان کرد:‌این اقدام زیر نظر ستاد اربعین استان تهران که خدمات رسانی به زائران در نجف اشرف و تعدادی دیگر از شهرهای عراق را برعهده دارد انجام می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و آموزش ستاد اربعین استان تهران همچنین با تشریح دیگر اقدامات حوزه رسانه‌ای این ستاد گفت: اقدامات زیربنایی و مطلوبی در راستای بسترسازی برای حوزه های فرهنگی و اشاعه ارزش های والای معرفتی اربعین زیر نظر این ستاد انجام شده است.
بابایی توضیح داد: این کمیته با ظرفیت سازی لازم طی چند ماه اخیر توانسته اقدامات زیربنایی نسبت به جلب مشارکت اصحاب رسانه در حوزه های سایبری، فضای مجازی  و مکتوب انجام دهد.
وی گفت: با توجه محل استقرار، تعداد میلیونی زائران و اهمیت خدماتی که ستاد اربعین استان تهران در عراق برعهده گرفته بود، کمیته اطلاع رسانی نیز مانند دیگر کمیته های ستاد از جمله پشتیبانی از روزهای نخست فعالیت خود را به شکل هدفمند با مشارکت فعالان رسانه‌ای شروع کرد و برنامه ریزی برای اقدامات رسانه ای در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران با اشاره به تاثیرات فرهنگی ترویج سیره نبوی و علوی به ویژه در موضوع اربعین اظهارداشت: اگر فرهنگ اربعین با همین ماهیت و ارزش معرفتی ادامه پیدا کند مطمئنا به یک سبک زندگی برای مسلمانان جهان تبدیل خواهد شد، لذا اقدامات رسانه ای از این منظر اهمیت پیدا می کند.
وی گفت: اطلاع رسانی اخبار مربوط به اربعین زیر مجموعه ستاد استان تهران، آگاهی بخشی به زائران و تولید محتوا به شکل علمی با تمرکز بر گروه های مختلف جامعه هدف، ثبت و مستندسازی لحظات حضور زائران و اقدامات انجام شده از جمله محورهای فعالیت های کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین استان تهران است.

بابایی با اشاره به اینکه فعالیت های رسانه ای در نتیجه همکاری با خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و نیز صداوسیما برنامه‌ریزی شد اظهارداشت: شبکه ۵ صداوسیما با اعزام تیم تخصصی و ظرفیت آنتن زنده این فرصت را فراهم کرد تا بتوانیم این شور و شعور حسینی را از نجف به شکل مناسب منعکس کنیم.
وی گفت: خبرنگاران خبرگزاری‌ها و صداوسیما با حضور بین زائران و نیز موکب داران شور و شعف موجود در شهر نجف را نیز به تصویر می‌کشند.

بابایی افزود: از جمله اهداف کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین استان تهران این بود که مردم جهان ببینند مسیر امام حسین(ع) نه مرز می شناسد نه جغرافیا و همه در چنین فضایی به همدیگر پیوستگی عاطفی و معنوی پیدا می‌کنند.

ستاد اربعین استان تهران که از روزهای گذشته در نجف و برخی دیگر شهرهای عراق مستقر شده خدمات رسانی در بخش های مختلف از جمله اسکان، تامین غذا، ارائه خدمات درمانی و ... به زائران را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.