به گزارش ایرنا، جوانان مشتاق و عاشق امام حسین(ع) در اقدامی خود جوش، موکب هایی را برپا کرده اند تا عشق و اردات خود را به مولایشان، قافله سالار شهیدان نشان دهند و در مسیرهای تعین شده از عزاداران پذیرایی کنند.
هر روز شاهد رونق بیشتر موکب های عزاداری هستیم و روز به روز بر تعداد خدمتگزاران به عزاداران بیشتر می شود، هرچه به روز تاسوعا و عاشورا نزدیک تر می شویم، فضای معنوی خاصی در شهر ایجاد می شود.
عشق به خاندان عصمت و طهارت به ویژه خامس آل آبا، پیر و جوان نمی شناسد و در شب های عزاداری همه ارادتمندان به نوعی خدمت خود را نشان می دهند و خدمتگزاری به عزاداران را افتخاری بزرگ می دانند.
از آغاز محرم جوانان با راه اندازی موکب خیابان های منتهی به امامزاده عبدالله فضایی متفاوت در شهر ایجاد کرده اند تا با چای و شربت از سینه زنان و زنجیرزنان حسینی پذیرایی کنند.
در موکب ها علاوه بر پذیرایی کارهای تدارکاتی از قبیل تنظیم سیستم صوتی، تهیه اسپند و دود کردن آن نیز انجام می شود.
هر ساله شور و اشتیاق جوانان بافق برای رسیدن ماه محرم و خدمتی دیگر بیشتر می شود، جوانانی که می کوشند عزاداری محرم امسال را بهتر و با شکوه تر از سال قبل برگزار کنند.
محمد جعفری یک فعال مذهبی روز شنبه به ایرنا گفت: راه‌اندازی موکب‌ها در شهر بافق با هدف آشنایی مردم با فعالیت موکب ها و جمع‌ آوری کمک‌ها و نذر برای ایام اربعین است.
80 هئیت مذهبی در شهرستان بافق فعالیت دارد که در گروه های مختلف سنی در ماه محرم به عزاداری می پردازنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.