به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران حجت‌الاسلام محمد علی صالحی در این نشست گفت: متقاضیان افغانستانی شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) که دارای کارت آمایش هستند برای عزیمت از ایران و شرکت در این مراسم به ویزا نیاز ندارند اما بقیه اتباع باید ویزا بگیرند.

وی افزود: افرادی که در طرح آمایش شرکت کرده‌اند و کارت آمایش دارند باید به دفاتر خدمات مراجعه کنند و آنهایی که مانند سنوات گذشته دفترچه دارند به شرط آنکه از زائرین داخل دفترچه کم یا زیاد نشود می‌توانند با همان دفترچه عازم کربلا شوند، اما افرادی که فاقد این دفترچه هستند برای آنها دفترچه صادر می‌شود.

صالحی با بیان اینکه افرادی که گذرنامه خانواری دانشجویی دارند و گذرنامه قدیمی آنها بدون اعتبار است و نیز افرادی که گذرنامه الکترونیکی دارند به شرط دریافت ویزا از سفارت عراق می‌توانند به کربلا مشرف شوند، تصریح کرد:  این افراد ابتدا باید از سفارت عراق ویزا بگیرند و بعد از آن به پلیس گذرنامه و مهاجرت مراجعه کرده و مجوز خروج بگیرند.

معان فرهنگی و پژوهشی اتباع وزارت کشور ادامه داد: افرادی که از داخل افغانستان برای زیارت اربعین به ایران آمده‌اند، در صورتی که دوباره روادید ورود به کشور داشته‌ باشند به سفارت عراق و یا نمایندگی های آنها در شهرهای تهران و مشهد مراجعه و ویزای مراجعه به کربلا را دریافت کنند. 

صالحی به مشکلات حضور دلال‌ها در این موضوع تاکید کرد و گفت: متقاضیان به هیچ عنوان به دلالان برای دریافت ویزا مراجعه نکنند.

وی افزود: مبلغ روادید اعلام شده از سوی سفارت عراق ۵۰ دلار است.

صالحی همچنین با بیان اینکه تمامی زائران مراسم اربعین حسینی اعم از اتباع عراقی و افغانستانی باید از مرز شلمچه خارج شوند و از سایر مرزها اجازه خروج نخواهند داشت خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند بعد از دریافت ویزا از هم اکنون تا اربعین از مرز شلمچه خارج شوند و بازگشت آنها به نسبت مجوزی است که در خروجی آنها مشخص شده است. 

حمل و نقل زائران در عراق رایگان نیست

معان فرهنگی و پژوهشی اتباع وزارت کشور در خصوص حمل و نقل زائران کربلا افزود: زائران باید توجه لازم را داشته باشند که حمل و نقل داخل عراق رایگان نیست و پول کافی برای هزینه‌های لازم را باید همراه خود داشته باشند. 

صالحی گفت: ما برای اتباع خارجی و مهاجران افغانستانی و عراقی ۱۵ موکب را در مرز شلمچه راه اندازی خواهیم کرد که تا کنون پنج موکب آماده خدمات رسانی به اتباع خارجی شده است و علاوه بر این موکب‌هایی در مسیر زائران طراحی شده که به زودی موکب قم در مسیر جاده اراک به سمت کربلا برای زائران راه اندازی می‌شود.

وی  پیشنهاد داد: هیات‌های مذهبی جلسه ها و مراسمی را برای اطلاع رسانی زائران و بدرقه آنها در هنگام خروج از شهر محل سکونت برگزار کنند. 

تهرام/۳۰۳۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.