به گزارش  ایرنا، سلیمان شکری روز شنبه در  نشست هماهنگی ستاد اربعین استان البرز  افزود: از مجموع این تعداد موکب، ۲۴ موکب در کربلا، ۲۸ موکب در نجف و ۱۵ موکب در مسیر راهپبمایی نجف به کربلا مستقر خواهند شد. 

وی ادامه داد: کار انتقال بار و محموله ها از زمان شروع  اغتشاشات در نقاطی از کشور عراق متوقف شد اما اکنون فرآیند انتقال مجدد از سرگرفته شده است.

شکری با اشاره به اینکه سرجمع تاکنون در خصوص بارگیری محموله برای ارسال به کشور عراق ۱۷۲ کاپوتاژ (حمل و نقل بار) از البرز انجام شده ، گفت: ۶ دستگاه حامل محموله از مرز ایران خارج شده و ۲۲ دستگاه نیز اکنون در مرز حضور دارند که در صف خروج هستند و کارهای آنها نیز انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: در قالب کمک های جمع آوری شده نقدی و غیر نقدی توسط نهادهای مختلف که توسط فرمانداری های شهرستان ها ی استان البرز  انجام شده است، فرمانداری کرج تاکنون  ۱۳۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۱۰۶ میلیون تومان کمک غیرنقدی و فرمانداری ساوجبلاغ ۲۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۴۵۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی داشته اند.

وی ادامه داد: کمک های نقدی اعلام شده توسط فرمانداری فردیس  ۱۶۴ میلیون تومان نقدی و ۴۵ میلیون تومان غیر نقدی بوده ، از سوی فرمانداری نظرآباد نیز بیش از ۱۴۰ میلیون تومان کمک نقدی و در کنار آن کمک های غیرنقدی   را داشته ایم.

شکری در ادامه گفت: کمک های ارسالی اعلام شده توسط فرمانداری طالقان در بخش نقدی ۲۶ میلیون تومان بوده و در شهرستان اشتهارد نیز بیش از ۱۷۱ میلیون تومان در قالب کمک غیرنقدی داشته ایم.

تاکنون بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد اقلام مورد نیاز موکب ها تامین شده است.

استان البرز پذیرای ۴۰هزار زائر در اربعین حسینی (ع) خواهد بود.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.