به گزارش ایرنا مجید فراهانی روز یکشنبه در جریان یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا با اشاره به سقوط جرثقیل و مرگ دو نفر از همشهریان افزود: برغم دو تذکر  در ۱۸ تیرماه و ۱۷ شهریورماه سال‌جاری در خصوص «لزوم توجه به ایمنی بوستان‌ها، پارک‌های محلی و فراهم‌آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها» باز هم بی توجهی به ایمنی زمینه ساز تکرار این حوادث و داغدار شدن خانواده هایی شد، حال آنکه در صورت توجه جدی به مساله ایمنی امروز ما شاهد این حادثه نبودیم.  
وی تاکید کرد: بر اساس بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به ایمنی شهروندان در پروژه ها و اقدامات اجرائی شهرداری تهران» برای بار سوم به شهرداری تهران تذکر می دهم.
عضو شورای تهران اظهارداشت: بدون شک غفلت از ایمنی و سلامت شهروندان نابخشودنی است و لازم است ضمن روشن شدن ابعاد این حادثه، ابراز همدردی و دلجوئی از خانواده های داغدار، با افرادی که سهل انگاری، قصور و بی توجهی آنها زمینه ساز این حادثه شده است برخورد جدی شود.   
 فراهانی خاطرنشان کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا دیگر شاهد چنین حادثه هایی که علتش را می توان در کوتاهی و کم کاری، ضعف نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران توسط واحدهای اجرایی شهرداری دانست نباشیم.
فراهانی ادامه داد: همچنین ضروری است با شناسایی نقاط حادثه خیز در فضاهای عمومی شهری از بروز هر گونه حادثه با اقدامات و تمهیدات جلوگیری شود.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.