عباس بابایی عصر دوشنبه به خبرنگاران در سمنان با بیان اینکه این جشنواره با شعار «شهروند ورزشکار، شهر با نشاط» در دوشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود، اظهار داشت: ایجاد زمینه مناسب برای تجربه‌ای متفاوت از سرگرمی، نشاط و سلامت برای خانواده‌ها محور فعالیت‌های این سازمان است.

وی،  از اجرای ۱۵ بازی در ۱۵ میز در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: در این جشنواره انواع بازی‌های فکری، رومیزی و محیطی مانند کاپوچین، استدلایت، منارا و دومینوو،  برای خانواده‌ها اجرا می‌شود.

بابایی با اشاره به مزایای بازی های فکری گفت: مهارت‌های سودمند اجتماعی از طریق بازی‌های فکری قابل‌آموزش هستند و این مهارت‌ها کودکان را به ‌سوی یک زندگی شاد و دور از انزوا نیز سوق می‌دهد.

وی،  احترام به قانون، رعایت نوبت و سهیم شدن با دیگران را از جمله مهارت‌هایی خواند که در این بازی‌ها به کودکان به صورت غیر مستقیم آموزش داده می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اضافه کرد: بازی‌های فکری، از ساده‌ترین مهارت‌های شناختی، همچون اعداد و الگوهای ساده تا پیچیده‌ترین محاسبات و تخمین‌ها را به کودکان می‌آموزند.

وی با تاکید بر اینکه بازی‌های فکری، فرصتی فوق‌العاده برای فعالیت مشترک خانواده‌ها است، افزود: بازی‌های فکری، امکان هم‌نشینی جمعی را افزایش می‌دهد که این مساله سلامتی روانی را برای فرد و خانواده در پی خواهد داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: خانواده‌هایی که اوقاتی شاد و پُرانرژی را باهم سپری می‌کنند، از پیوندهای عاطفی قوی‌تری برخوردار بوده و توانایی بهتری برای ایجاد ارتباط بین اعضای خود دارند.

این جشنواره به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره ورزش و جوانان شهرستان، هیات ورزش های همگانی شهرستان سمنان هر دوشنبه در بوستان‌های سمنان برگزار می‌شود.

نخستین روز از جشنواره خانوادگی «همه با هم دور میز بازی» در میدان کوثر، بوستان آبشار با حضور خانواده‌ها برگزار شد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.