به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اوسط اکبری مقدم در گردهمایی شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان گیلان در استانداری افزود: کمیسیون ماده ۱۰۰ دارای شاخصه هایی است که بایستی مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، رسیدگی به تخلفات ساختمانی از لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی است، بنابراین اگر شهروندان در حوزه ساختمان­ ‌سازی مرتکب تخلفی می­‌شوند، این تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد رسیدگی قرار می­‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی در سطح شهرها خاطر نشان کرد: نسل جدید معترضند که اصول شهرسازی را رعایت نکرده ایم و در زمان حاضر رشت، لاهیجان و ... دچار چالش های کنونی است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه مبنی بر عدم شفافیت در توزیع ارزش افزوده، تصریح کرد: ملاک توزیع ارزش افزوده جمعیت شهری است، ۳۰ درصد برای مرکز و ۷۰ درصد برای بقیه شهرهاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که شهردار یک شهر بایستی فرهنگی و صاحب علم و دانش باشد، اظهار کرد: فرهنگی به این معنی که مجهز به علم روز باشد و  به دانش خود در تمامی حوزه های مدیریت شهری بیفزاید.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان خاطر نشان کرد: شهرداران در افزایش دانش خود می توانند از مشاوران با تجربه های مرتبط با مدیریت شهری استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان این که رودبار  به شهری کارگاهی تبدیل شده، اظهار داشت: تمامی خطوط اصلی انتقال نیرو، مرتبط به حوزه های نفتی و گاز از این شهرستان عبور می کند ولی کمترین کمک را به این شهرستان داشته ایم که بایستی در کمیته برنامه ریزی و منابع ملی به رودبار توجه شود.

 مقدم استفاده از ظرفیت اوراق تسویه را یکی از گزینه ها برای استفاده از شهرداری ها با توجه به مشکلات و چالش ها عنوان و خاطر نشان کرد: البته این ظرفیت شاخصه هایی دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

گردهمایی شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان گیلان امروز پنجشنبه با حضور ارسلان زارع استاندار برگزار شد.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.