سرهنگ فرزاد آزادی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ایمان به قدرت الهی، خود باوری، اتکا به جوانان را راهکار غلبه بر جنگ های امروز که تحریم های اقتصادی و تهاجم فرهنگی است دانست.

وی اظهار داشت: از این هشت سال دفاع   می‌خواهم هشت درس را به جوانان، این عزیزانی که در فردا باید نسل آینده ساز کشور باشند مطرح کنم.

فرمانده نزاجا پادگان جوادالائمه گفت: در تمام شرایط دشمن داریم اما شکل جنگ تغییر پیدا می کند. تا دیروز جنگ کلاسیک و رو در رو بود اما امروز تحریم های اقتصادی و جنگ فرهنگی یک تهدید جدی تر و خطرناک تر است.

وی ابراز کرد: در سخت ترین شرایط جنگی اگر انسان به خداوند متعال متکی شود و ایمان را سرلوحه کار خویش قرار دهد قطعاً پیروزی در انتظارش خواهد بود. آزادی تصریح کرد: نیروی انسانی با انگیزه، با اراده، شجاع و متکی به خداوند به راحتی می تواند بر نیروی انسانی با تجربه و تجهیزات کامل و بی ایمان پیروز شود.

وی یادآور شد: ما آموختیم زمینه ساز تمام تجاوزهای خارجی به کشور یک عامل داخلی دارد و باید فتنه گران داخلی را به خوبی بشناسیم. اگر برگردید به دوران دفاع مقدس تجاوز بنی صدر، رجوی و منافقان بود که زمینه را برای تجاوز صدام مهیا کرد. امروز هم همین است، اگر تهدید برای امنیت ما متصور باشد قطعاً زمینه داخلی دارد.

فرمانده نزاجا پادگان جوادالائمه اذعان داشت: با تدبیر و هوشیاری می توانیم بزرگترین تهدیدات پیش رو را به فرصت تبدیل کنیم. در دوران دفاع مقدس نیز نمایش قدرت ایمان و اسلام به جهانیان فرصتی بود که تهدید جنگ فراهم ساخته بود.

وی خاطرنشان کرد: اتکا به خداوند و نداشتن چشم امید به بیگانگان درس دیگری است که ما آموختیم؛ پیشرفت در تمام حوزه ها محصول کار جوانان ما و اتکا به ایمان است.

وی با تأکید بر لزوم و اهمیت اعتماد به جوانان و سپردن کار به آنان خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس شاهد و ناظر بودیم که جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله میدان‌دار عرصه نبرد شدند و شاهکار خلق کردند و توانستند به دشمن درس هایی بیاموزند که افراد باتجربه هم نتوانسته بودند این مهم را انجام دهند.

آزادی اظهار داشت: اطمینان و اعتماد کامل به پیروزی های اخیر درس هفتم این مجموعه است. در حال حاض  بسیاری از افراد ساز مخالف می زنند و معتقدند در جنگ های اقتصادی و فرهنگی امکان ندارد پیروز شویم چون دنیا در مقابل ما است اما هشت سال جنگ دوران دفاع مقدس به ما آموخت با قدرت الهی و اتکا به نیروی داخلی به راحتی می توانیم بر تحریم های اقتصادی و تهاجم فرهنگی غلبه کنیم.

وی گفت: باید از شهدا الگو گیری کنیم؛ اگر ببینیم سبک و روش زندگی شهدا چگونه بوده و راه آنها را ادامه دهیم قطعاً پیروز خواهیم بود.

فرمانده نزاجا پادگان جوادالائمه بیان داشت: دوران دفاع مقدس برای ما آزمون بسیار سنگین و بزرگی بود تا قدرت ایمانمان را به دنیا اثبات کنیم و حقانیت ملت ایران را به دنیا نشان دهیم.

وی افزود: لحظه به لحظه دوران دفاع مقدس پر از حماسه آفرینی و سلحشوری فرزندان دلاور سرزمین ما بود؛ مقاومت بی نظیر مردم ما در تمام اقشار پایه گذار غرور ملی شد که امروز نیز نتیجه آن را می‌بینیم و این غرور ملی تمام نشدنی است.

آزادی گفت: زمانی که دنیا مقابل ما صف آرایی کرد مردم پای انقلاب خودشان ایستادند و مقاومت کردند و ما دیدیم در روزهای پایانی جنگ محدودیت بسیاری در حوزه سلاح، تجهیزات و مهمات داشتیم اما این قدرت ایمان و خون شهدای عظیم الشأن بود که انقلاب ما به ثمر نشست و در دفاع مقدس با عزم  راسخ دشمن را شکست دادند.

فرمانده نزاجا پادگان جوادالائمه تصریح کرد: ما در زمان دفاع مقدس، امروز و فردا به فکر دفاع از کشورمان هستیم چون اعتقادمان بر این است که هر کشوری که به فکر دفاع نباشد زنده نیست و هویت ندارد.

وی تأکید کرد: ما نیز چون انقلابمان و آرمان های انقلاب را دوست داریم که دفاع از مظلوم در هر جای گیتی هست تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا دشمن را رصد کنیم، تهدیدهای امنیت ملی را بشناسیم و وظیفهٔ ما است تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم و بتوانیم در هر زمان و برهه ای دفاع مقدس دیگری را شکل دهیم.

آزادی ابراز کرد: خاطرات جنگ و تاریخ پرفراز و نشیب دوران دفاع مقدس بسیار زیاد است و به درختی تنومند تبدیل شده که از خون شهدا آبیاری می شود و منشا راهنمایی و هدایت ملت ما بوده، هست و خواهد بود.

وی تأکید کرد: رسالت ما این است که بتوانیم دستاوردهای داخلی و خارجی دفاع مقدس را برای نسل جوان ارائه دهیم.

فرمانده نزاجا پادگان جوادالائمه خاطرنشان کرد: یکی از این دستاوردها اعتماد به نفس جوانان و خود باوری است. ما تا پیش از انقلاب و دفاع مقدس در تمام حوزه ها نیازمند کشورهای غربی و استعمارگر بودیم و جوانان ما این اعتماد به نفس را نداشتند که در بحث دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و ... استقلال رأی داشته باشند.

آزادی یادآور شد: دفاع مقدس باعث خود باوری جوانانمان شد و محصول آن را امروز در حوزه هسته ای، تکنولوژی های روز و ... می بینیم.

وی با اشاره به رشد باورهای دینی گفت: در دوران دفاع مقدس روزهایی را تجربه کردیم که روزنامه های خارجی می نوشتند دین افیون توده هاست و ایرانی ها را به تمسخر می گرفتند که ایرانی ها می خواهند با معجزه جلو سلاح های غرب و شرق را بگیرند.

فرمانده نزاجا پادگان جوادالائمه افزود: اما جوانان ما نشان دادند با قدرت دین و ایمانی که دارند توانستند جلو دنیا بایستند، ما سند داریم که بالغ بر ۳۰ کشور دنیا مقابل ما می جنگیدند.

وی اعلام کرد: از بالغ بر ۹ کشور عربی در کمپ های اسرا اسیر داشتیم، یا از تجهیزاتی که به غنیمت گرفتیم متوجه شدیم بالغ بر ۲۰ کشور غربی و شرقی پیشرفته ترین تجهیزات جنگی را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار داده بودند.

آزادی تأکید کرد: یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس، تولد تفکر بسیجی بود. امروز شاهد هستید که این تفکر درتمام عرصه ها جواب می دهد.

وی تصریح کرد: تحول در صنایع دفاعی کشور نیز یکی دیگر از ثمرات دفاع مقدس به شمار می آید. اکنون ما در صنایع موشکی و پهپادی در سطح منطقه حرف اول را می زنیم و در دنیا به عنوان یک بازیگر نقش اصلی عرض اندام کنیم.

فرمانده نزاجا پادگان جوادالائمه گفت: حتی سیاسیون ما به پشتوانه صنعت دفاعی ما می توانند در جامعه بین الملل حرف اول را بزنند.

آزادی اظهار داشت: تجارب اقتصادی، اجتماعی، نظامی و سایر تجربه های ما و از همه مهمتر تحکیم وحدت ملی از محصولات دفاع مقدس است.

هفته دفاع مقدس همزمان با  نخستین روز حمله رژیم بعثی عراق به کشورمان در ۳۱ شهریور سال ۵۹ شروع می شود.

پادگان نزاجا جوادالائمه واقع در لشگرک لواسان، یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.
تهرام/۹۸۹۷/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.