مجتبی شیر قاضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه، ۳۰ هزار تن برنج، ۱۵ هزار تن شکر، ۱۰ هزار تن مرغ منجمد و ۱۰ هزار تن گوشت وارداتی گوساله برای تنظیم بازار کشور در ماه محرم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از این میزان چهار هزار و ۸۰۰ تن برنج، دو هزار و ۴۰۰ تن شکر، یکهزار و ۶۰۰ تن گوشت منجمد گوساله  و ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجمد برای تنظیم موجودی انبار هیات های مذهبی استان تهران اختصاص یافته است.

وی گفت: در شهر تهران نماینده جذب و توزیع سهمیه این اماکن مذهبی، فروشگاه های زنجیره ای سپه است و برای عرضه کالاهای اساسی در تهران مراکز کارگر جنوبی، میدان حر و پاسداران خیابان شهید ناطقی نوری و جاده مخصوص کرج کیلومتر ۱۰، در نظر گرفته شده و مسئولان هیات ها، حسینیه ها و مساجد با توجه به معرفی نامه های خود میتوانند به مراکز مراجعه و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: مسئولان هیات ها، حسینیه ها و مساجد فعال که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز خرید کالاهای اساسی برای پخت نذورات را دریافت کرده اند با در دست داشتن اصل مجوز و مسئولان مساجد و حسینیه ها با معرفی نامه از سوی مراکز مساجد می توانند کالاهای اساسی را با نرخ مصوب اخذ کنند.

شیرقاضی با اشاره به نرخ های ستاد تنظیم بازار کشور برای کالاهای اساسی ویژه ماه محرم اعلام کرد: برنج هندی با قیمت شش هزار و ۵۰۰ تومان، شکر سه هزار و ۲۵۰ تومان، گوشت منجد گوساله شامل ران و سردست از ۴۷ تا ۵۲ هزار تومان، مرغ منجمد ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، نرخ روغن براساس تصمیمات گرفته شده ۱۵ درصد زیر قیمت درج شده بر روی قوطیهای حلبی در احجام ۱۶ تا چهار و نیم کیلویی و چای با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان دولتی باید به متقاضیان عرضه شود.

وی با بیان اینکه براساس سهمیه های که به استان تهران تخصیص می یابد تقسیمات انجام شده است، خاطرنشان کرد: متولیان شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران مکلف به تامین و تحویل گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد گوساله وارداتی به هیاتها، حسینیه ها و مساجد هستند.

اختصاص کالاهای یارانه ای از دهه دوم محرم برای نذورات خانواده ها

شیرقاضی در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده ها برای نذورات خود می توانند از این مراکز، کالاهای اساسی مورد نیاز خود را تامین کنند گفت: عمدتا در تمامی سنوات گذشته مردم نذورات خود را در ماه صفر توزیع می کنند و تاکنون تصمیمی برای بخش عمومی(خانوار) در دهه اول ماه محرم دیده نشده ولی در دهه دوم تمهیداتی برای ارائه کالاهای اساسی برای پخت نذورات خانواده ها در نظر گرفته می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان تهران در پاسخ به سوال دیگری که چه میزان سهمیه برای هیات های عزاداری امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است، گفت: هیات ها به سه دسته درجه یک تا سه تقسیم می شوند و براساس جمعیت هیات ها به مسئولان این اماکن کالاهای اساسی مواد غذایی داده می شود.

شیرقاضی آمار هیات های عزاداری تهران را براساس سنوات گذشته بیش از ۲۰ هزار هیات، حسینیه و مسجد اعلام کرد و افزود: احتمال دارد این آمار امسال کاهش یا افزایش یابد.

وی در خصوص تامین و نظارت بر کالاهای اساسی با بیان اینکه طبق دستورالعمل اعلام شده مسئولیت تامین کالاهای اساسی از ابتدا تا پایان ماه محرم بر عهده شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام است و مباشرت توزیع نظیر فروشگاههای زنجیرهای در کارگروههای استانی مشخص می شود، گفت: معاون های نظارت و بازرسی سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور کار نظارت برتوزیع اقلام، رعایت قیمت های مصوب و بررسی تخلفات احتمالی را بر عهده دارند.

تهرام/۳۰۳۶/ /۶۱۳۹                                       

        

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.