به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیر اجرایی ویژه برنامه آینه با آینه و رییس فرهنگسرای اخلاق اظهار داشت: در این برنامه، با همکاری مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه، در هر منطقه پنج مسجد محوری انتخاب و در هر مسجد در شب و روز عید غدیر خم با محوریت امام جماعت مساجد، پس از تبیین پیوند برادری، دو نفر به صورت نمادین، پیمان اخوت و برادری را امضا و به پویش دینی پیمان برادری می‌پیوندند.

ملوک سیدآبادی گفت: همچنین به یادگار هدیه این اخوت توسط امام جماعت مسجد به هر دو نفر اهدا می‌شود.

وی افزود: در بخشی از این پیمان‌نامه، دو نفر متعهد می‌شوند که حقوق و مسئولیت‌هایی که از نظر شرعی نسبت به یکدیگر دارند، محترم بشمارند، در راه خشنودی خدا با یکدیگر مهربان باشند و همواره خیرخواه یکدیگر باشند.

دبیر اجرایی ویژه برنامه آینه با آینه بیان کرد: همچنین این افراد متعهد می‌شوند که در مشکلات و سختی‌ها، یاریگر همدیگر و در آسایش و راحتی به یاد یکدیگر باشند، در تمامی زیارات و دعاها، به یاد یکدیگر باشند و فردای قیامت در صورت برخورداری از حق شفاعت، شفیع یکدیگر باشند.

سیدآبادی با اشاره به اینکه پیوند برادری یکی از سنت‌های فراموش شده جامعه اسلامی است، اظهارداشت: مفاد آن اخوت و همدلی در دنیا و دستگیری از همدیگر در آخرت است.

وی، ترویج سنت حسنه پیوند برادری و اجرای آن حتی به صورت نمادین را در افزایش نوع‌دوستی و همدلی بین مردم و در نهایت ارتقای عدالت اجتماعی موثر دانست.

دبیرخانه ویژه برنامه آینه با آینه در فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

تهرام/۷۲۴۵//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.