به گزارش ایرنا، حسن حقیقی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرری با ۲۴۵ هزار مشترک آب و ۱۸۰ هزار مشترک فاضلاب منطقه ای به وسعت حدود ۱۳۸ کیلومتر مربع شامل ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۹۲ کیلومتر شبکه فاضلاب این منطقه در حدود ۲۵ تا ۴۰ سال طراحی شده است، تصریح کرد: این شبکه از لوله های سیمانی و آزبست تشکیل شده و بر اثر نوع خاک منطقه دچار مشکلات جدی است که نیاز به بازسازی دارد.

حقیقی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بازسازی لوله های با قطر زیر ۶۰۰ میلیمتر باید توسط آبفای منطقه ۶ انجام شود و هم اکنون این طرح در مرحله مطالعه قرار دارد و به زودی اجرا می شود.

وی بیان کرد: ما بقیه شبکه منطقه نیز در شرایط مناسبی است و نیاز به بازسازی ندارد و مشکلی برای مشترکین ایجاد نمی کند.

۱۲۰ فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان ری جمع آوری شد

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران نیز در ادامه عنوان کرد: ۱۲۰ فقره انشعاب غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه شناسایی و جمع آوری شد.

محسن رنجبری با بیان اینکه استفاده غیرمجاز آب زمانی اتفاق می افتد که موارد واگذاری اشتراک به سختی انجام شود، گفت: مدیریت آبفای منطقه ۶ موارد دریافت انشعاب را تسهیل کرده و مشکلات مشترکان را به حداقل رسانده است.

وی ادامه داد: تسهیل خرید انشعاب آب در محدوده قانونی شهرداری ها و بخشداری ها انجام شده است و به طور دائم رصد می شود.

رنجبری عنوان کرد: به طور طبیعی سالانه ۲ هزار مشترک جدید در این منطقه داریم و برداشت های غیرمجاز آب در این منطقه میانگین بهتری نسبت به سایر مناطق دارد.

وی با بیان اینکه آب باران نباید به داخل شبکه فاضلاب شهری وارد شود، گفت: در فصل زمستان با وجود باران های زیاد دچار پس زدگی فاضلاب در داخل لوله ها می شود که باید این لوله ها توسط مشترکین مجزا شود.

رنجبری در مورد افت فشار آب شهرری نیز اظهار داشت: دلایل متعددی در این زمینه وجود دارد و در برخی مواقع با افزایش جمعیت، شبکه نیاز به اصلاح دارد، ضمن اینکه مناسبت های مذهبی زیادی در این شهر وجود دارد و در برخی ساعات با افت فشار مواجه می شویم .

وی توصیه کرد که از مخزن و پمپ استفاده شود و در اینصورت مشکل افت فشار نیز حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

۷۲۴۷/۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.