معاون آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: ما برای تکمیل فاضلاب در اردبیل به 523 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا در همه مناطق اردبیل طرح‌های فاضلاب تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا سلطانی که به همراه سه تن از معاونین آبفای شهری و روستایی اردبیل در جمع اعضای شورای اسلامی استان اردبیل سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما در همه شهرهای استان اردبیل طرح‌های مطالعاتی و اجرایی فاضلاب را شروع کردیم به طوری که تاکنون 211 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده که بیشترین مبالغ در اردبیل هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال 31.5 میلیارد تومان منابع اعتباری در 7 شهر استان در بخش فاضلاب شهرها هزینه خواهد شد که امیدواریم با تخصیص 100 درصد این منابع بتوانیم بخشی از طرح‌های فاضلاب را اجرایی و عملیاتی کنیم.
معاون آب و فاضلاب شهری استان اردبیل ادامه داد: همه اعتبارات حوزه فاضلاب به صورت ملی تخصیص می‌یابد که ما به غیر از گرمی، خلخال و بیله‌سوار برای مابقی طرح‌های توسعه فاضلاب اختصاص منابع ملی را شاهد هستیم به طوری که برای تکمیل همه طرح‌های حوزه فاضلاب به 523 میلیارد تومان منابع نیاز داریم.
سلطانی از پیگیری استاندار اردبیل و مدیرعامل آب و فاضلاب استان برای تخصیص 110 میلیارد تومان اعتبار در قالب ماده 56 و سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: ما باید یک هزار و 880 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجرا کنیم که یک هزار و 330 کیلومتر آن کار شده و ساخت 10 تصفیه‌خانه به ظرفیت 142 هزار مترمکعب در طول شبانه‌روز جزو برنامه‌های شرکت آبفاست.
وی به تولید 53 میلیون مترمکعب پساب اشاره و تصریح کرد: ما سالانه 80 میلیون مترمکعب آب تولید می‌کنیم که 63 میلیون مترمکعب آن از محل کنتورها به دست مردم می‌رسد و مابقی مربوط به انشعابات غیرمجاز است.
معاون آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با قدردانی از همکاری برخی از شهرداری‌ها با آب و فاضلاب شهری گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بهمن ماه تصفیه خانه فاضلاب نیر را تکمیل کرده و آماده بهره‌برداری کنیم.
سلطانی در مورد انتقال آب گورگور نیز خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها انتقال آب گورگور به ظرفیت 150 لیتر در ثانیه انجام شود که مراحل سختی در این انتقال و توزیع آب پیش‌روست.
 
اردبیل بحرانی‌ترین شهر در تامین آب است

در این جلسه معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل نیز در سخنانی اظهار کرد: ما طرح‌های توسعه‌ای خودمان را در بخش آب شرب و فاضلاب با قوت انجام می‌دهیم هر چند که شرکت آب و فاضلاب شهری یک مجموعه غیردولتی است که زیان‌ده است که درآمدهای ما کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند.
مسعود خیرجو نمونه این زیان‌دهی را فعالیت شرکت در برخی از مناطق کم جمعیت و پرهزینه اعلام کرد و گفت: ما در حوزه جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز نیازمند همکاری با شوراها و دهیاری‌ها هستیم.

وی با اشاره به کیفیت آب شرب در شهرهای مختلف بیان کرد: مصرف آب و طعم و سازگاری آن با مزاج افراد مختلف حالت سلیقه‌ای و روانی پیدا کرده و ما هیچ مشکلی در کیفیت آب شرب تحویلی به مردم استان نداریم.
خیرجو ادامه داد: اردبیل بحرانی‌ترین شهر در تامین آب است و ما باید نظر مسئولان را به این بحران جلب کنیم چرا که اگر کوچکترین غفلتی داشته باشیم در تامین آب شرب اهالی اردبیل با یک مشکل جدی و بحران روبرو خواهیم شد.

وی بیان کرد: تامین منابع آب جدید برای شهر اردبیل از نان شب نیز واجب‌تر است و ضرورت دارد همه به فکر پایداری تامین این منابع باشیم.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل افزود: ما به صورت مرتب پیمایش آب ارس را انجام می‌دهیم و آب برداشت شده در شمال استان هیچ مشکلی از لحاظ فلزات سنگین ندارد به طوری که ما سه آب داخل لوله‌ها، تولید شده در بطری‌ها و آب تصفیه‌خانه‌های خانگی را برای تست سلامت به کارشناسان و متخصصان ارائه کردیم تا در این زمینه نظر نهایی را اعلام کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.