محسن رنجبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قسمت بیشتر کنتورهای آب فرسوده در سال گذشته با تعویض 18 هزار کنتور انجام شد و امسال نیز چهار هزار کنتور تعویض شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 2 هزار فقره کنتور برای انشعابات جدید و بنا به درخواست متقاضیان واگذار و نصب شد.
رنجبری با بیان اینکه 245 هزار مشترک آب در شهرستان ری از خدمات آبفا بهره مند می شوند، افزود: سالانه 11 میلیون متر مکعب آب در این شهرستان قرائت می شود که بالغ بر 90 درصد مشترکین خوش حساب بوده و هزینه را به موقع پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: بخشی از علل هدر رفت آب در زمینه لوله های خیابانی، مشکل تاسیسات داخلی و کنتورهای فرسوده است که باید این نوع کنتور تعویض شود.
رنجبری به عمده ترین مشکلات مردم در امور مشترکین اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات آبفا مربوط به قبض های درشت به دلیل تلفات آب و بخش دیگر مربوط به مراجعات به دلیل عدم پرداخت قبوض است.
وی عنوان کرد: افزایش قیمت آب به علت هدر رفت و اتلاف، عدم به موقع پرداخت قبض و تغییر کاربری و صنف از مهمترین علل مراجعات مردم به آبفای این منطقه به شمار می رود.
معاونت درآمد و امور مشترکین آبفای منطقه 6 گفت: مردم در صورت بروز هر نوع مشکلی با شماره 122 تماس حاصل کنند تا از حضور به این بخش جلوگیری شود و کارها با سرعت بیشتری انجام گیرند.
وی افزود: هم اکنون 630 هزار واحد مسکونی تحت پوشش آب و فاضلاب این منطقه است و روزانه در حدود 130 مورد مراجعه در موضوعات مختلف به این بخش وجود دارد.
رنجبری در ادامه به راهکارهای حفاظت از کنتور اشاره کرد و گفت: مشترکین برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب در فصل سرما می توانند از عایق پشم شیشه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مشترکین از ریختن آب داغ بر روی کنتور یخ زده خودداری کنند، یادآور شد: در هنگام بروز یخ زدگی به جای آب جوش ازهوای گرم برای رفع یخ زدگی کنتور استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مرکزیت شهرری با 245 هزار مشترک آب و 180 هزار مشترک فاضلاب منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع شامل 80 کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و688 هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
این شرکت یکهزار و 700 کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب، 192 کیلومتر طول خطوط انتقال و 10 هزار و 50 کیلومتر طول خطوط فاضلاب در شهرستان ری دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.