به گزارش ایرنا؛ علیرضا تخت شاهی چهارشنبه شب در نشست تخصصی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی کرمانشاه با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، افزود: وجود بیش از 20 هزار انشعاب غیرمجاز در استان برآورد شده که 2 هزار انشعاب آن شناسایی و از این تعداد، یک هزار و 800 انشعاب قانونی و مجاز شده اند.
وی اظهار داشت: 245 حلقه چاه آب و هشت باب تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار دارند که 40 درصد فاضلاب استان را تصفیه می کنند و اکنون 6 تصفیه خانه فاضلاب دیگر نیز در دست اجراست.
تخت شاهی با بیان اینکه فاضلاب کرمانشاه تبدیل به مشکل بزرگی شده است، افزود: اجرای این پروژه 9 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در این زمینه به منظور اخذ وام از بانک توسعه زیرساخت آسیا تمام مجوزهای لازم اخذ شده و نیازمند پیگیری ها در سطح وزارتخانه می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کمبود مخازن و خطوط بین مخازن گفت: در صورت تأمین و اجرای مخازن و خطوط بین مخازن، مشکل افت فشار و یا قطع آب در برخی ساعات در بعضی از نقاط شهر کرمانشاه مرتفع خواهد شد.
وی سپس با تأکید بر اینکه مشکلات و تبعات ناشی از زلزله با شکل و فرمت جدیدی ادامه دارد، افزود: علاوه بر خسارت سه هزار و 700 میلیارد ریالی زلزله به تأسیسات آب و فاضلاب، اقدام هایی چون 90 هزار متر لوله گذاری بین چادرها هزینه های زیادی به شرکت تحمیل کرده است.
به گفته تخت شاهی ، هزینه های تأمین و توزیع آب شرب سالم از طرفی و عدم کنتورخوانی در مناطق زلزله زده و در نتیجه عدم درآمد در این مناطق، شرکت آب و فاضلاب استان را با چالش مواجه کرده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.