به گزارش ایرنا علی اعطا روز سه‌شنبه در نشست خبری خود در محل رصدخانه پایتخت با اشاره به آمار مشارکت‌کنندگان در این انتخابات اظهارداشت: در مناطق ۲۱، ۲۲، ۳، ۱۳ و ۱۶ تعداد ثبت‌نام کنندگان برای تصدی مسئولیت شورایاری زیر ۴۰۰ نفر بود.
وی گفت: در مناطق ۱۸، ۱۷، ۱۰، ۷و ۸  بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در این انتخابات نامزد شدند.

اعطا آمار نامزدهای شرکت در این انتخابات در مناطق  ۶، ۱۴ و ۲۰ را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اعلام کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در مناطق یک، ۲، ۴، ۵و ۱۵ نیز افزون بر ۶۰۰ نفر برای این انتخابات ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این انتخابات در چهار محله از بین ۳۵۲ محله شهر تهران انتخابات برگزار نشد اسامی آنها به شرح زیر اعلام کرد:‌ زینبیه واقع در منطقه ۱۳، محله قصر فیروزه در منطقه ۱۴، محله فرودگاه در منطقه ۹ و محله مسگرآباد در محله ۱۵.

اعطا با بیان اینکه هزار و ۶۳۱ شعبه رای و هفت هزار صندوق، آرا شهروندان را جمع آوری کردند، ادامه داد:  تعداد ۵۰۹ هزار و ۶۰۱ نفر در این انتخابات رای دادند.

وی با بیان اینکه در این انتخابات ۲ نفر از کاندیداها، بالای یکهزار و ۴۰۰ رای داشتند گفت: فردی در محله نعمت‌آباد یک هزار و ۷۷۱ رای و دیگری در محله مشیریه یک هزار و ۶۶۷ رای داشت.

سخنگوی شورای تهران افزود: به لحاظ میزان مشارکت در محله‌ها نیز محله گلشن در منطقه ۴ معادل هشت هزار و ۳۷۴ نفر رای داشت و در محله‌های نعمت آباد ۶ هزار و ۱۱۳ نفر و در  شکوفه پنج هزار و ۶۶۶ نفر رای دادند.

به گفته وی اعضای اصلی شورایاری ها سه هزار و ۱۱۹ نفر خواهند بود که ۱۶ درصد آنان زن و بقیه مرد هستند.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: جوان‌ترین شورایار ۲۲ سال و مسن‌ترین ۷۴ سال سن دارد.

انتخابات کم‌هزینه بود

اعطا با بیان اینکه انتخابات امسال الکترونیکی و کم هزینه بود اظهار داشت: باید گزارش ها جمع آوری شود اما هزینه مصوب انتخابات از سوی شورا ۶ میلیارد تومان بود.

تخلف سازماندهی شده نداشتیم 

وی در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات در انتخابات شورایاری‌ها گفت: برخی تخلف‌ها از سوی داوطلبان بوده است اما تخلف سازماندهی شده نداشتیم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ابزاری برای اینکه افراد حتما در محله خود رای دهند نداریم و آیین‌نامه هم در این خصوص سکوت کرده است.

وی با بیان اینکه انتخابات در سلامت برگزار شد و نسبت به دوره های قبل با صحت و دقت بیشتری برگزار شد، تأکید کرد: تخلفات موردی بوده است.

تهران/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.