به گزارش ایرنا، پیشنهاد بهاره آروین در این خصوص در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای پنجم شهر تهران مطرح و با 15 رای موافق به تصویب رسید.
این عضو شورا گفت که پس از ارائه این گزارش و تایید شورای شهر مبنی بر حسن اجرای مصوبه شورا آن وقت اجازه تخصیص منابع مالی برای سال بعد صادر می‌شود.
حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: در خصوص عملکرد آبفا حسابرسی انجام می شود و در عین حال 2 عضو شورا جزو اعضای هیات رییسه آنجا هستند و از سوی دیگر آبفا موظف است جزییات تخصیص منابع حاصل را در قالب گزارشی به ما ارایه کند که به نظر می رسد با این سه ابزار نظارتی منافع شورا تکمیل می شود.
احمد مسجد جامعی در موافقت با وجود این پیشنهاد گفت: آبونمان را از هزار تومان تا یازده هزار تومان افزایش دادیم ‌باید بدانیم که این مابه تفاوت پرداختی مشترکان در کجا هزینه می شود بنابراین ارائه گزارش الزامی است.

*** تعرفه آب در مناطق آسیب‌پذیر یک دهم سایر مناطق است
در ادامه این جلسه محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در خصوص افزایش آبونمان مشترکان تهرانی برای تامین منابع مالی مورد نظر جهت تکمیل پروژه های آب و فاضلاب پایتخت گفت: افزایش قیمت آب در مناطق آسیب‌پذیر تهران کمتر از 10 درصد و برای سایر مناطق 20 درصد خواهد بود.
وی ادامه داد: این مسئله در سه بازه مصرف تعریف شده است؛ بازه زیر 15 ، 15 تا 30 مترمکعب و بالای 30 مترمکعب مصرف.
هاشمی گفت: عمده افزایش تعرفه‌ها و آبونمان در زمینه بازه مصرف بالای 30 مترمکعب است و افزایش آب و تعرفه با هدف خودکنترلی پرمصرف‌ها و هزینه در زیرساخت شهر انجام می شود.
رییس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در افزایش این آبونمان حواسمان به اقشار آسیب‌پذیر بود، گفت: بیشترین میزان آبونمان و تعرفه مربوط به مناطق، یک، 2، 3، 4، 5، 8 و 22 و کمترین آبونمان مربوط به 15، 16، 17، 18، 19، 20 و 21 است.
وی گفت که تعرفه‌ آبونمان آب در مناطق آسیب‌پذیر یک دهم مناطق دیگر است.
به گزارش ایرنا، این سخنان هاشمی با اعتراض مسجدجامعی مواجه شد.
مسجد جامعی خطاب به هاشمی گفت:‌ افزایش تعرفه آب شرب در پایتخت بهتر است بر اساس مصوبه دولت انجام شود یعنی نهایتا 7 درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد: شورا افزایش حدوداً‌ 20 درصد برای آب شرب در نظر گرفته که این موضوع مغایر با مصوبه دولت است.
مسجدجامعی تاکید کرد: افزایش قیمت به اسم شورا چندان جالب نیست و پیشنهاد می کنم به مصوبه دولت در زمینه تعرفه آب شرب برگردیم.
محسن هاشمی اما در واکنش به مسجد جامعی گفت: مصوبه دولت در خصوص هزینه های جاری آبفا بوده و نه پروژه های عمرانی آن.
به گزارش ایرنا نهایتا افزایش آبونمان برای تکمیل پروژه های آب و فاضلاب پایتخت براساس انچه که رئیس شورا در صحن گفت تصویب و شرکت آبفا نیز موظف شد تا گزارش عملکرد هزینه ای خود در زمینه پیشرفت پروژه های مذکور را به صورت سالیانه در صحن شورای شهر تهران ارائه کند.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.