به گزارش ایرنا؛ ‌ وی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه نطقی به تشریح عملکرد ستاد مناسب سازی در طول یک دهه(۱۳۹۴-۱۳۸۴)، پرداخت و ادامه داد:‌ در قدم اول، ‌ جلسات این ستاد در بازه های زمانی منظم و با حضور معاونین واحدهای ستادی و مدیران کل ادارات و سازمان های مربوطه برگزار و جلسه ای در کمیته شهرسازی شورای شهر به بحث مناسب سازی اختصاص یافت.
وی افزود:‌ تشکیل کمیته های مناسب سازی مناطق ۲۲ گانه با هدف  اعمال نظارت جدی بر نحوه عملکرد مناطق ۲۲ گانه و ضرورت تعیین اولویت های سالانه مناسب سازی با حضور نمایندگان جامعه معلولین در هر منطقه از دیگر اقدامات این ستاد بوده است.
نژادبهرام، ‌ ضرورت لحاظ پیوست مناسب سازی برای پروژه های عمرانی جدید و جاری و ابلاغ شیوه نامه مناسب سازی به عنوان بخشی از فرآیند عقد قرار داد، طراحی و اجرای پروژه های عمرانی و پیگیری ابلاغ شیوه نامه در قالب نظام فنی و اجرایی را از دیگر اقدامات این ستاد برای مناسب سازی کالبد شهر برای توانیابان عنوان کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌ تصویب مناسب سازی یک بوستان، دو ساختمان و یک محور شهری به ازای هر یک از مناطق ۲۲ گانه که درمجموع  ۸۸ پروژه مناسب سازی در سطح کلانشهر تهران در سال ۱۳۹۷ تعریف شد، ‌ گام دیگری برای رسیدن به اهداف این ستاد بود.
نژادبهرام با اشاره به مناسب سازی میادین میوه و تره بار شهر تهران برای حضور توانیابان خاطر نشان کرد:‌ بر اساس آمار میادین میوه و تره بار، تعداد کل میادین میوه و تره بار تا آذر ماه سال گذشته ۲۴۱ عدد و  تا پایان خرداد ۹۸ از به ۲۴۶ عدد رسید.
وی ادامه داد:‌ تعداد کل میادین مناسب سازی تا سال گذشته ۴۱ عدد بود که ۳۳ مورد نیز به آن اضافه شد و با احتساب مناسب سازی امسال که ۲۲ عدد بود، تعداد کل میادین مناسب سازی به ۹۵ رسید.
عضو شورای شهر تهران افزود:‌ تصویب افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبار ردیف های مربوط به مناسب سازی در فرآیند تصویب بودجه ۱۳۹۸ در قیاس با سال گذشته، ‌ پیشنهاد و تصویب ماده ای مجزا در برنامه سوم توسعه شهر تهران در خصوص مناسب سازی فضاهای شهری برای آحاد جامعه، ‌ رعایت ضوابط مناسب‌سازی در مراحل طراحی و احداث ایستگاه‌های مترو خطوط جدیدالاحداث (خطوط ۶ و ۷) توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه طبق مصوبه ستاد مناسب سازی را از دیگر اقدامات و گام های این ستاد اعلام کرد.
عضو شورای تهران ادامه داد:‌ مناسب سازی ۱۵ ایستگاه از ایستگاههای پرتردد از خطوط ۱ / ۳  و ۴ در  سال ۱۳۹۸، ‌ قرار گرفتن پروژه مناسب سازی دو محور، دو بوستان و چهار ساختمان نیز در برنامه کاری هریک از مناطق ۲۲گانه  و معاونت های ستادی، ‌ بارگذاری نقشه موقعیت مکانی اماکن عمومی مناسب سازی در لایه اطلاعاتی از دیگر اقدامات بوده است.
نژادبهرام ادامه داد:‌ از جامعه معلولین برای بازدید و رصد وضعیت کمی و کیفی پروژه های مناسب سازی شده در سطح مناطق ۲۲ گانه و ارایه بازخورد به شورای شهر تهران به منظور بهبود فرآیند و نیز برای پیگیری برای انتشارعمومی  پروژه های مناسب سازی تعریف شده سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در سامانه برخط به منظور تحقق نظارت عمومی دعوت می کنم.
وی همچنین با بیان اینکه فعالیت های این ستاد در گذشته با ضعف هایی روبرو بوده است، اظهار داشت:‌ برگزاری جلسات بصورت نامنظم و با تاخیر ، برگزاری جلسات در سطح کارشناسی و دور از حوزه سیاستگذاری و تصمیم گیری، ‌ عدم مستندسازی اقدامات صورت گرفته از سال ۱۳۸۴  تا ۱۳۹۴، ‌ فقدان برنامه جامع عملیاتی مناسب سازی اماکن، معابر، فضاهای عمومی و ایستگاههای مترو،  عدم ابلاغ ضوابط و شیوه نامه مدون به مناطق ۲۲گانه در راستای رعایت ضوابط مناسب سازی و ابهام در نحوه هزینه کرد ردیف بودجه   «بهسازی معابر جهت تردد معلولین و سالمندان» از جمله ضعف هایی بود که در این حوزه وجود داشت.
تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.