به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مبارزه با پدیده اعتیاد و بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، به فرهنگ سازی مناسب و ایجاد فضایی با نشاط برای جوانان نیاز دارد.
وی اظهار داشت: مبارزه های قهری با پدیده اعتیاد به استفاده از روش های نو در مقابله و پیشگیری از این بلای خانمان سوز نیز نیاز دارد، برگزاری جلسه به تنهایی نمی تواند افراد را در برابر مواد مخدر مصون کرده و مبتلایان را از بند اعتیاد رهایی بخشد.
خطیبی گفت: هر چند که سیاستگذاری های مبارزه با مواد مخدر توسط وزارت کشور تبیین می شود ولی لازم است تا برنامه ها و دستورالعمل ها با توجه به ظرفیت های شهرستان ها بومی و متناسب با فرهنگ و وضعیت اجتماعی هر منطقه، اجرا شود.
وی از افسردگی جوانان به عنوان عاملی برای گرایش به سمت مواد مخدر یاد کرد و افزود: هر چند که اجرای برخی از برنامه های اجتماعی، با حاشیه هایی نیز همراه باشد ولی نتیجه مثبت آن از حاشیه های منفی یقینا بیشتر است.
فرماندار قرچک گفت: اگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان نقش خود را در اجرای برنامه های با نشاط و ایجاد تحرک و پویایی در نسل جوان به درستی ایفا کند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.
وی از ادارات حمایتی نظیر کمیته امداد حضرت امام خواست تا افراد در معرض خطر ابتلا به مواد مخدر و خانواده هایی که به دلیل به بضاعتی به سمت قاچاق مواد مخدر سوق پیدا می کنند را شناسایی و از مبتلا شدن آنان به این گرداب ویرانگر جلوگیری کنند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.