زهرا نژادبهرام روز جمعه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیست شبانه تهران کپی برداری از طرح های مشابه در شهرهای مختلف دنیا نبوده و این طرح بومی سازی شده با فرهنگ غنی ایرانی است.
وی ادامه داد: تجارب دهه اول ماه محرم و 30 روز ماه رمضان که شهروندان به عزاداری، راز و نیاز و در عین حال شب زنده داری می پردازند نمونه این فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی است که ظرفیت های مذکور این ایده را به مدیریت شهری داد تا طرح زیست شبانه را در پایتخت اجرا کنیم.
به گفته نژادبهرام، نام واقعی این طرح «حیات مدنی شهر در شب» است.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: افزایش نشاط عمومی جامعه، انتقال بخشی از ترافیک پایتخت به شب و ایجاد امنیت 3 محور و دغدغه اصلی مدیریت شهری در طرح زیست شبانه است.
وی با بیان اینکه طرح زیست شبانه در مناطق یک، 6 و هشت به صورت پایلوت در حال اجراست، گفت: گزارش ها از رضایت شهروندان و کسبه از اجرای این طرح خبر می دهد اما اصناف خواهان افزایش ساعت کاری هستند.
نژادبهرام با بیان اینکه استقبال شهروندان به ویژه در مناطق یک و 6 از این طرح مطلوب است، افزود: هماهنگی مطلوبی بین متولیان امر وجود دارد و با اجرای طرح زیست شبانه شب مردگی در این مناطق از بین رفته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش داریم.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه مرکز مطالعات شهرداری مدت ها به لحاظ کالبدی و اجتماعی اجرای طرح زیست شبانه را بررسی کرد و اکنون به صورت پایلوت این طرح اجرا می شود، تاکید کرد: نحوه اجرای آن نیز توسط شهردارانی که مناطق آنها میزبان زیست شبانه است به صورت مستمر رصد می شود.
نژادبهرام همچنین گفت که پلیس و ماموران یگان حفاظت شهرداری تهران امنیت این طرح را به خوبی تامین کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: طرح زیست شبانه به زودی در مناطق 2 و 20 شهرداری تهران اجرایی شود.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.