به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورا و در جریان بررسی مواد 96 گانه برنامه سوم توسعه پایتخت، شهرداری را ملزم کردند که تا پایان این برنامه (سال 1402) 30 درصد مدیران این نهاد از بین زنان انتخاب شوند.
در جریان بررسی یک بند از این ماده، شهربانو امانی پیشنهاد داد که این 30 درصد پست های میانی به بالای مدیریتی باشد و باید مشخص شود که سطوح مدیریتی به چه شکل خواهد بود.
محمود میرلوحی دیگر عضو شورا نیز با موافقت این بند گفت: براساس گزارش معاون منابع انسانی شهردار، تنها 4 درصد مدیران فعلی شهرداری را زنان تشکیل می دهند و این جایگاه باید ارتقا یابد.
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران هم در این رابطه گفت: هدف ما از تصویب این ماده دسترسی زنان به قدرت در نهاد شهرداری است.
وی با بیان اینکه اکنون زنان پست های میانی، کارشناسی ارشد و مدیریت در شهرداری تهران را تصدی می کنند، خاطرنشان کرد: نظر ما این است که پست هایی مانند مدیرکل، شهردار منطقه و معاون شهردار و حتی شهردار پایتخت به زنان برسد و این قانون زمانی موثر است که بتواند این دغدغه ها را مرتفع کند.
به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مخالف و موافق با رای قاطع اعضای شورای شهر تهران شهرداری موظف شد که نسبت به ایجاد تبعیض مثبت جنسیتی،‌ توانمندسازی و فراهم ساختن زمینه های ارتقا نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تا پایان برنامه سوم برنامه توسعه پایتخت اقدام کند.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.