به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 450 هزار نفر افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی کشور قرار دارند که از این تعداد حدود 800 هزار نفر از معلولیت‌های شدید برخوردار بوده و مستمری دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: از سال 1394 تاکنون مشارکت های لازم بین پنج مجموعه، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز برای ارائه تسهیلات به خانواده های دو معلول و یا بیشتر انجام و در این زمینه اقداماتی هم صورت گرفت.
به گفته قبادی دانا، سرشماری از 14 هزار خانواده دارای دو معلول و یا بیشتر بر اساس این مشارکت انجام شد که از این تعداد، 6 هزار خانواده صاحب مسکن شدند و مسکن 6 هزار و 600 خانواده نیز در حال ساخت و یکهزار و 400 خانواده نیز پشت نوبت دریافت قرار دارند.
وی اضافه کرد: زمینه مشارکت خیرین درراستای ارائه تسهیلات مسکن جلب و جذب شده و با مجموعه‌هایی همچون بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیاء به دنبال امضای تفاهم نامه‌هایی در راستای تسریع این امر با سایر نهادها هستیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هفته گذشته 6 هزارمین مسکن خانواده های دو معلولی در شهر گلبهار خراسان رضوی واگذار شد، افزود: آورده خانواده ها بین سه تا 10 میلیون تومان بوده که 40 میلیون تومان وام قرض الحسنه و 30 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای آنها در نظر گرفته شد.
وی در مورد پوشش خدمات روانشناسی و مشاوره توسط بیمه نیز گفت: فعالیت خود را به عنوان نقش مطالبه گر در راستای قرار دادن خدمات روانشناسی در لیست بیمه انجام می دهیم تا این گروه نیز از خدمات روانشناسی برخوردار شوند.
قبادی دانا ادامه داد: سازمان بهزیستی از سال‌های گذشته یاری برگی را برای خانواده های نیازمند که از عهده پرداخت مبالغ مشاوره روانشناسی بر نمی آیند را در اختیار آنها قرار داده است.
به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه معاونان شنبه شب به مناسبت ماه مبارک رمضان از آسایشگاه خیریه کهریزک در جنوب پایتخت بازدید کردند.
/6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.