به گزارش ایرنا، اعضای شورای پنجم شهر تهران در یکصد و چهلمین جلسه خود مصوب کردند که حداکثر سن نامزدهای شورایاری ها نیز 75 سال خواهد بود.
همچنین در این جلسه مصوب شد که حداقل سن افراد برای رای دادن 18 سال تمام باشد.
به گزارش ایرنا، کف سنی رای دهندگان در دوره قبل برای رای دادن 15 سال بود.
در ادامه بررسی نحوه چگونگی برگزاری انتخابات شورایاری ها پیشنهاد اضافه شدن اشتغال به اصل سکونت با داشتن جواز کسب معتبر پنج ساله برای داوطلبان عضویت در شورایاری ها نیز رای آورد.
زهرا صدر اعظم نوری در جریان بررسی جزییات اصلاحیه اساسنامه انتخابات شورایاری‌ اظهار داشت: در انتخابات شورا استعلام چهارگانه وجود دارد اما در انتخابات شورایاری ها این موضوع مطرح نشده است.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته برخی افراد به شورایاری ها وارد شدند که صلاحیت نداشتند، افزود: باید کسانی بیایند که گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند و هدفشان خدمت باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: افرادی که به شورایاری وارد می شوند نباید سوء شهرت داشته باشند.
مجید فراهانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت با حذف افرادی که تنها خواندن و نوشتن بلد هستند، گفت: امری که در انتخابات شورایاری ها وجود دارد بحث مشارکت مردم و اهالی منطقه است و به همین دلیل به جای اینکه شرایط را مساعد کنیم با حذف این افراد می خواهیم عده ای را از این دایره حذف کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در انتخابات شورایاریها به جای اینکه شرایط حضور افراد را محدود کنیم، باید شرایط را بازتر کنیم.
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: گاهی دیده شده فردی سه دوره عضو شورایاری بوده و معتمد محل است و ما وی را محروم می کنیم و به فکر تبعات اجتماعی آن نیستیم.
فراهانی تاکید کرد: شورایاری برای تمرین دموکراسی است و ما اگر اسم مان را اصلاح طلب گذاشتیم باید به این موارد توجه داشته باشیم.
ابراهیم امینی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه تاکید کرد: اینکه افرادیکه دارای محکومیت کیفری هستند برای حضور در انتخابات مجاز نباشند، طبیعی است و کمترین مجازات برای افرادی که محکومیت کیفری دارند این است که از برخی حقوق اجتماعی محروم شوند.
وی با اشاره به موضوع تایید صلاحیت برای افرادی که داوطلب شورایاری می شوند، گفت: یکی از مشکلات کشور در انتخابات مختلف از جمله شورایاری ها و انتخابات مجلس، برخورد سلیقه ای در موضوع داشتن صلاحیت و یا عدم آن است.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران یکصد و چهلمین جلسه خود را به دو فوریت طرح «بررسی جزییات اصلاحیه اساسنامه انتخابات شورایاری» اختصاص دادند و کلیات آن را با 15 رای به تصویب رساندند.
بخشی از جزئیات این طرح بررسی و ادامه بررسی این طرح به جلسه آتی شورای شهر موکول شد.
تهرام/9343/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.