به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی سه شنبه شب در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: همگرایی و پشتیبانی مسئولان دولتی و مردمی در تهران باعث کسب نتایج بهتر، سریعتر و کم هزینه تر می شود.
وی بر تداوم برگزاری نشست های مشترک استانداری، معاونان، مدیران و کارشناسان این نهاد با شورای شهر تهران تاکید کرد و افزود: باید برای هم افزایی و نزدیکی بیشتر دیدگاه ها و کمک برای رفع مشکلات جلسات موثر و جدی برگزار کنیم.
مقیمی گفت: باید از ظرفیت های قانونی که در اختیار استانداری، فرمانداری های تابعه، شورای شهر و شهرداری تهران برای همکاری بیشتر و بهتر برای رفع مشکلات کلانشهر تهران و شهرک های اقماری استفاده کنیم و رضایتمندی را افزایش دهیم.
وی گفت: استانداری تهران آمادگی دارد تا کمیته های مشترکی را برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات تهران با شورای شهر ایجاد کند و نمایندگان خود را برای حضور در این کمیته ها نیز تعیین کرده است. .
وی آلودگی هوای تهران، ترافیک فزاینده، کمبود فضای سبز، بافت فرسوده، فاضلاب و نیاز به تصفیه خانه، آسیب های اجتماعی از جمله فقر، کودکان کار، اعتیاد و حاشیه نشینی را از جمله معضلات تهران ذکر کرد.
مقیمی گفت: برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران جلسات متعددی را با حضور نماینده های نهادهای مرتبط و مسئول از جمله شهرداری تهران برگزار کردیم که در آن تکالیف نهادهای مرتبط در برنامه های بالادستی بازخوانی شده و اگر بدان عمل نشده خواستار اقدام جدی و فوری شده ایم.
وی گفت: استانداری به عنوان نماد حاکمیت دولت در تهران بزرگ و شهرهای اقماری آن خود را موظف به حمایت از توسعه حمل ونقل عمومی مخصوصا ریلی می داند و از هر گونه سرمایه گذاری در این امر حمایت می کند.
مقیمی گفت: بحث توسعه فضای سبز تهران بزرگ با جدیت دنبال شده و در جلسات استانداری مقرر شد منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به توسعه این فضاها اختصاص یابد تا به فضای مصوب طرح جامع تهران برسیم.
وی گفت: استانداری تهران آمادگی دارد تا در مدیریت بحران شهر تهران با شهرداری همکاری داشته باشد و در این زمینه حمایت و کمک کند.
مقیمی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در بافت فرسوده تهران سکونت دارند گفت: مشکل احیای بافت فرسوده و مدیریت 2 میلیون و 200 هزار نفر حاشیه نشین تهران از جمله نقاط مشترک در همکاری استانداری تهران و شورای شهر تهران است.
وی بر انتقال خط آب تهران با احداث خط لوله های جدید و نوساز و رفع مشکل فاضلاب تهران و تصفیه آن برای بهره برداری کشاورزی به عنوان دیگر نقطه اشتراک همکاری مشترک استانداری و شورا تاکید کرد.
مقیمی گفت: آسیب های اجتماعی در تهران بسیار جدی است که استانداری می تواند با کمک شورای اسلامی شهر تهران برای رفع آن گام های موثر و جدی بردارد.
نشست مشترک استاندار تهران با اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش سه شنبه شب به میزبانی مقیمی ، معاونان و مدیران کل استانداری تهران، فرمانداران ری، شمیرانات و تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای این شورا با هدف تشریح دیدگاه ها، طرح مسائل مهم، هم افزایی و تشریک مساعی برای رفع مشکلات و مسائل کلانشهر تهران و شهرک های اقماری برگزار شد.
خبرنگار: بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.