به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ فرماندار ساوه در آیین تحلیف اعضای جدید شورای اسلامی این شهر،‌ اظهار داشت: جایگزینی نفرات جدید در ترکیب شورای اسلامی این شهر بر اساس موازین قانونی پس از گذشت 2 ماه از تعلیق اعضای سابق انجام شد.
محمد بهاروند گفت: در پنجمین دوره از شورای اسلامی ساوه تعامل مطلوبی با مسئولان و مردم وجد داشته و امید است سرعت پیگیری امور و دلسوزی و همراهی برای پیشبرد برنامه ها در این نهاد مردمی دوچندان شود.
وی افزود: وظیفه اعضای شورای اسلامی شهر نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری، تفریغ بودجه،‌ درآمد و هزینه های حوزه مدیریت شهری است و می طلبد که در این زمینه هماهنگی و جدیت بیشتری به کار گرفته شود.
فرماندار ساوه بیان کرد: تکلیف کمیته انطباق مصوبات شورای شهر در فرمانداری، صیانت و حفاظت از شورای شهر و مصوباتی است که نفع عمومی داردو باید در این راستا همه توان به کار گرفته شود.
بهاروند اظهار کرد: تسلط به قوانین و مقررات باعث افزایش توانمندی و کارایی شورای اسلامی می شود.
وی در خصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه و انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر ساوه،‌ گفت: نخستین سال فعالیت شورای شهر ساوه در دوره پنجم تا ماه آینده به پایان می رسد که تاآن زمان مدیریت آن با نایب رئیس خواهد بود و تعیین اعضای هیات رئیسه پس از اتمام این مدت صورت می گیرد.
فرماندار ساوه در خصوص نظارت بر شوراهای اسلامی روستا و بخش نیز‌ گفت: کمیته ای مرکب از فرماندار، رئیس دادگستری و نمایندگانی از شورای اسلامی شهرستان و بخش ها در فرمانداری ساوه کار نظارت بر عملکرد این نهادها را بر عهده دارد.
بهاروند به عملکرد شورای شهرهای کوچک شهرستان ساوه (آوه،‌غرق آباد و نوبران) اشاره کرد و توضیح داد: در موارد لازم بررسی موضوعات این نهاد در شورای حل اختلاف استان انجام می شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این آیین گفت: خدمت صادقانه و رعایت خط قرمزها رمز مدیریت موفق است.
سعیده محمودی اظهار داشت: انسجام و اتحاد در مدیریت شهری امری مهم است که در یک سال اخیر در شورای اسلامی ساوه رعایت شده و این روال باید با ترمیم ترکیب شورا بیشتر شود.
وی ادامه داد: در تمامی فعالیت های اجرایی شهرداری و پیشنهادات به شورای شهر باید نفع عموم 220 هزار شهروند ساوجی دیده شود.
شهردار ساوه نیز اظهار داشت: اجرای مفاد برنامه ششم توسعه در حوزه مالیات بر ارزش افزوده در حوزه درآمد و بودجه شهرداری ها شوک اساسی ایجاد کرد.
سید مهدی حسینی افزود: با وجود حجم بالای مطالبات مردم در سایه کمک مسئولان استانی و شهرستانی بخش بزرگی از بدهی های شهرداری پرداخت شد.
وی ادامه داد: توسعه شهری ساوه در گذشته ضعف اساسی داشت و بیشتر تمرکز روی شهر صنعتی بوده است اما در رویکرد جدید توسعه متوازن مد نظر قرار دارد.
حسینی گفت: شورای شهر کنونی همراهی موثری با شهرداری در تصویب لوایح و کمک به رفع مشکلات به ویژه پرداخت مطالبات دارد.
شهردار ساوه گفت: طرح های بزرگی با وجود مشکلات مالی شهرداری در حواشی شهر و سایر نواحی شهری انجام شده و مطالعه طرح های زیربنایی بزرگ نیز در دستور کار است.
بیستم اردیبهشت امسال با حکم مراجع قضایی فعالیت سه نفر از اعضای شورای شهر ساوه به حالت تعلیق درآمد.
عبدالله سالمی، سید حسن خدامی و کبری طاهری سه عضو علی البدل شورای اسلامی ساوه امروز به ترکیب اجرایی کابینه شورای این شهر پیوستند.
ساوه دومین شهرستان پرجمعیت استان مرکزی پس از اراک است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
شورای اسلامی شهر 230 هزار نفری ساوه دارای 9 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.