به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سرهنگ جلیل انزابی زاده اعلام کرد: با توجه به بارش های مناسب و پوشش گیاهی خوبی که عرصه های طبیعی دارا هستند و در پی گرم شدن هوا ضریب خطر آتش سوزی در این عرصه ها افزایش یافت که ضروری است تا تدابیر لازم در قالب اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای جلوگیری و اطفاء به موقع آتش در نظر گرفته شود.
وی افزود: به منظور واکنش سریع و به هنگام، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان های استان تهران با تجهیزات و امکانات موجود در حال آماده باش به سر می برند تا در هنگام وقوع آتش سوزی های احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.
انزابی زاده به اقدامات دیگر این یگان برای پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های طبیعی اشاره کرد و گفت: برای ارتقاء سطح فعالیت های پیشگیری و بالا بردن توان نیروها و آمادگی آنان، مانور اطفاء حریق در آینده نزدیک و با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برگزار خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تعامل و همکاری با سایر دستگاه ها در امر پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را مهم دانست و بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع خوشبختانه ارتباط و همکاری خوبی در سال های گذشته بین منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی و امدادی وجود داشته است که امسال هم بنا به ضرورت برقراری این همکاری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.
وی همچنین از تشکیل کارگروه اطفاء حریق و هماهنگی با ائمه جماعات و جوامع محلی و همچنین برگزاری دوره های ترویجی جهت دامداران، بهره برداران و مجریان طرح های منابع طبیعی با هدف آگاهی و آشنائی با شیوه های برخورد مناسب و به موقع در هنگام آتش سوزی را از دیگر اقدامات این اداره کل در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی اعلام کرد.
انزابی زاده، مقوله اطلاع رسانی و فرهنگسازی را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موثر دانست و یادآورشد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش ها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما می تواند در ارتقاء آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.
وی همچنین از عموم مردم خواست هنگام مراجعه به عرصه های منابع طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی فورا مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی یا با شماره های تلفن 125 و 110 اطلاع دهند.
مساحت استان تهران یک میلیون و 367 هزار هکتار است که 919 هزار هکتار اراضی مرتعی و 54 هزار هکتار اراضی جنگلی و همچنین 105 هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی مسکونی و کشاورزی است.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.