به گزارش ایرنا، مجید صفری روز شنبه در جلسه مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان با بیان اینکه امسال را با حادثه سیل آغاز کردیم و با تحریم های ظالمانه غرب ادامه و با برگزاری حماسه سیاسی انتخابات به پایان خواهیم برد، اظهار داشت: سالی که در پیش داریم سال سختی است و تلاش مضاعف مسئولان را می طلبد.
وی یکی از موضوعات مهم در سطح شهرستان را مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز دانست و تصریح کرد: با بهبود یافتن شرایط جوی، هجوم ساخت و سازها در شهرستان افزایش یابد که عدم نظارت و برخورد قاطع دستگاه ها، موجب افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نخستین گام در برخورد با اینگونه تخلفات، تعامل بین امور منابع آب شهرستان با شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه شهری و روستایی است و در مواردی که خارج از حریم است، بخشداری ها نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.
صفری ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز باید قاطعانه مورد توجه قرار گیرد، استعلام ادارات خدمات رسان همچون برق، آب و گاز از امور منابع آب شهرستان در محدوده حریم و بستر رودخانه ها است زیرا پسندیده نیست که خود دستگاه های دولتی در مناطق غیر قانونی خدمات ارائه دهند.
فرماندار دماوند افزود: اگر مراقب هجوم ساخت و سازهای غیر مجاز نباشیم، چند سال آینده دماوندی متفاوت خواهیم داشت و قطعا باغ شهر بودن دماوند از بین خواهد رفت.

** هجوم زمین خواران در دماوند چندین برابر شده اند
همچنین حسن ابراهیمی بسابی، دادستان شهرستان دماوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز طی 2 سال اخیر، اظهار داشت: گرچه این اقدامات مطلوب بوده ولی کافی نیست.
وی با بیان اینکه تلاش مسئولان در این راستا می بایست مضاعف شود، افزود: در سال 96 رتبه نخست کشور را در مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز کسب کردیم و در سال گذشته نیز بیش از گذشته تخریب و همچنین اعاده اراضی ملی صورت گرفت و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
ابراهیمی بسابی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در نقاط مختلف 400 مورد تخریب ساخت و ساز غیر مجاز انجام شد، اضافه کرد: هیچ گونه حد و مرزی در ادارات نباید وجود داشته باشد و همه مکلف به تبعیت از ستاد مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان هستند.
دادستان دماوند بیان داشت: هجوم زمین خواران در شهرستان چندین برابر افزایش یافته و در صورت عدم اختصاص امکانات، لازم است با همکاری یکدیگر برخورد قاطع صورت گیرد.
وی با بیان اینکه گزارش های متعددی از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شهر و روستا اعلام می شود، اضافه کرد: هر کدام از مسئولان در سطح شهر و روستا در صورت مشاهده تخلف مکلف به ارائه گزارش هستند و نباید بگونه ایی باشد که به دنبال متخلفان باشیم بلکه قبل از وقوع تخلف باید ورود کرده و سد راه آنان شویم.
عباس صفری، شهردار دماوند در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرداری ها با موضوعات مختلف اجتماعی درگیر هستند، اظهار داشت: صرف مالکیت در اموال و اماکن مهم نیست بلکه ساماندهی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: حدود 20 کیلومتر رودخانه تار و مشکیجه در شهردماوند وجود دارد که با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته طی سال های متمادی در اطراف این رودخانه ها آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، ساماندهی بستر و حریم رودخانه است.
صفری تصریح کرد: با توجه به اینکه امور منابع آب شهرستان مکلف به برخورد با هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها است، لازمه آن برخورد قاطع این نهاد در مرحله نخست است و پس از آن شهرداری ساماندهی حریم رودخانه ها را در دستور کار قرار می دهد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.