علیرضا خاکپور روز یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان افزود: جهت جلوگیری از مخاطرات سیل ،لایروبی رودخانه ها در6نقطه شهری و12 نقطه روستایی پرخطرشروع شده و دراین امر از تمامی امکانات شهرداری ها و دهیاری ها کمک گرفته شده تا شاهد خطر سیل دراین مناطق پرخطر در روزهای بارانی نباشیم.
وی گفت: آزادسازی حریم مسیل های پرخطر و رودخانه های متصرف شده از جمله سرندچایی خواجه، مسیل روستاهای هیق، نمرور، مینق، گیویج، باروق و شهرهای زرنق و بخشایش با مساعدت شورای تامین و دادستانی انجام شد.
وی افزود: لایروبی رودخانه ها از اولویت های مهم برای جلوگیری از هرگونه خسارات احتمالی در شهرستان هریس است و تا آزادسازی تمامی متصرفات رودخانه ها ادامه خواهدداشت .
وی گفت: ضمن جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز درحریم رودخانه ها، بامتخلفان و متجاوزین به حریم رودخانه ها برخورد جدی خواهد شد.
خاکپور با انتقاد از اجرایی نشدن لایروبی مسیر آراچای در شهر هریس توسط شهرداری، عملیاتی شدن این امر و تمهیدات لازم برای انحراف مسیل رودخانه آراچای از دامنه ساپلاق برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهرهریس با توجه به شروع فصل بارش در این منطقه را خواستار شد.
سرپرست فرمانداری هریس با بیان اینکه مساکن مخروبه باقی مانده از زلزله 91 در روستاها در مواقع بارش و زلزله جزو مکانهای ناامن وخطرآفرین محسوب می شوند، از بنیاد مسکن شهرستان خواست با همکاری بخشداری های مرکزی و خواجه در خصوص تعیین تکلیف و آواربرداری مساکن مخروبه که متاسفانه روستاییان از آنها برای نگهداری دام استفاده می کنند اقدام نماید .
خاکپور از تخصیص اعتبارساخت پایگاه امداد جاده ای خواجه خبرداد و از شهرداری و شورای شهر خواجه خواست با همکاری ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی نسبت به تامین زمین مورد نیاز این پایگاه اقدام کنند.
وی با تقدیر از تلاش اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان هریس در خصوص لایروبی مسیل های خطرناک شهرستان در جریان بارش های اخیر خواستار همگرایی هرچه بیشتر و اتخاذ تمهیدات لازم در مواقع ضروری شد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.