حسین حیدری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 10 سال پیش یک زمین 9 هکتاری در منطقه کیانپارس اهواز توسط سازمان عمران شهری و از طریق مزایده واگذار می شود اما پس از آن شکایتی علیه برخی کارکنان شهرداری در دادگاه مطرح شد که یکی از موارد اتهامی نیز برگزاری مناقصه برای این زمین بود.
وی ادامه داد: با طرح این دعوا هرگونه نقل و انتقال، جابجایی و ساخت و ساز در این زمین تا صدور رای ممنوع شد.
حیدری یادآور شد: درحال حاضر با صدور رای دادگاه مساله کیفری پرونده مختومه شده است اما شرکتی که زمین به ان واگذار شده ادعاهایی دارد که برای پیگیری باید به دادگاه حقوقی مراجعه کند.
وی گفت: درحال حاضر سند این زمین با سایر اراضی به صورت مشاع است و شهرداری برای آنکه بتواند برای این زمین سند جداگانه ای بگیرد باید دور آن را دیوار بکشد.
دیگر عضو شورای شهر نیز در این خصوص تصریح کرد: پرونده این زمین 9 هکتاری به پرونده خوزستان موسوم بود. مالک این زمین یک شرکت زرتشتی به نام 'مزد یسنان' بود که باید طبق ماده 101 شهرداری باید سهم شهرداری را پرداخت می کرد.
محمد هادی قنوات ادامه داد: سازمان عمران شهری بدون مصوبه شورای شهر این زمین را به برخی افراد واگذار کرده بود که گفته می شود این افراد به دلیل تبانی و سندسازی در آن زمان بازداشت شدند.
وی تصریح کرد: این پرونده در دادگاه نظام تهران مطرح می شود و هرگونه ساخت و ساز و نقل و انتقال در این ملک ممنوع می شود. به تازگی با تغییر قاضی پرونده حکم رفع توقیف آن صادر شده است.
هادی قنوات گفت: در راستای حفظ حقوق شهروندان هرگونه اظهارنظر و اقدام در این خصوص تا تعیین تکلیف مساله ممنوع شده است تا تمام زوایای این پرونده آشکار شود.
بنابراین گزارش، این قطعه زمین با مساحت 9 هکتار یکی از مهم ترین اراضی شهر در کلانشهر اهواز می باشد که بیش از یک دهه به علت مسائل حقوقی به حال خود رها شده است. جدیدا شهرداری اهواز برای تعیین محدوده و گرفتن سند 6 دانگ اقدام به دیوار کشی در این زمین کرده است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.