به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی باغ موزه قصر، همزمان با آغاز ماه میهمانی خدا و با هدف خدمت رسانی به شهروندان روزه‌دار، ساعات کاری موزه های این مجموعه تغییر کرد و همه روزه از ساعت 17 تا 23:30 میزبان شهروندان خواهد بود.
بازدید گروهی با هماهنگی قبلی از ساعت 9 تا 17 امکانپذیر است.
همچنین ویژه برنامه ماه مبارک رمضان باغ موزه قصر با عنوان «بر آستان جانان» با بخش های متنوع فرهنگی هنری و برپایی غرفه‌های سوغات و صنایع دستی میزبان شهروندان است.
باغ موزه قصر در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع دکتر شریعتی، میدان پلیس واقع شده است.
این باغ‌ موزه در دوران پهلوی به عنوان اولین زندان متمرکز تهران بود و بسیاری از زندانیان سیاسی در این مکان، زندانی بودند.
زندان قصر پس از انقلاب اسلامی محل حبس زندانیان غیرسیاسی شد و سال 1382 به دلیل حضور زندان در میانه شهر و بافت قدیمی و فرسوده آن، تصمیم به تعطیلی این زندان تاریخی گرفته شد.
بعد از تخلیه کامل زندان قصر در سال 1385 و رایزنی شهرداری تهران برای تغییر کاربری این مجموعه، بعد از اصلاح ساختاری و تغییر کاربری فضای زندان، باغ موزه قصر به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران آبان ماه 1391 به عنوان یکی از مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با بافت تاریخی و موضوعیت فرهنگی اجتماعی به بهره برداری رسید.
مجموعه فرهنگی تاریخی باغ موزه قصر با وسعت بیش از 7 هکتار شامل بخش‌ هایی همچون موزه مارکوف، موزه زندان سیاسی، نیایشگاه، برج های دیده بانی، سروستان و باغ ایرانی، سالن فرخی یزدی، نگارخانه ملک الشعرای بهار، کافه لقانطه، کافه گالری مارکوف و نمایشگاه خودورهای کلاسیک است.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.