به گزارش ایرنا، مجید صفری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات یکی از کارخانه های لبنیاتی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان مربوطه در محل این واحد تولیدی برگزار شد، با بیان اینکه زنده نگاه داشتن تولید از اصول کار است، اظهار داشت: در راستای تقویت شرکت ها و کارخانه های تولیدی در سطح شهرستان کارگروهی به منظور رفع موانع و مشکلات در عرصه تولید تشکیل دادیم.
وی افزود: این واحد تولیدی دومین واحدی است که از ابتدای سال جاری مورد بازدید قرار گرفت و در طول هر بازدید مشکلات توسط مدیران هر کارخانه مطرح و با حضور مسئولان مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
صفری با تاکید براینکه 80 درصد از مشکلات را می توانیم در خود شهرستان برطرف کنیم، تاکید کرد: رونق تولید یک وظیفه حاکمیتی است و تمام حوزه ها باید دقت کرده و وظایف ذاتی خود را انجام دهند.
فرماندار دماوند با تأکید بر اینکه حضور در کارخانه ها باید حضور واقعی و به دور از تشریفات باشد، خاطر نشان کرد: در نخستین بازدید از یک کارخانه تولیدی، بر افزایش تولید و همچنین راه اندازی هر 3 خط تولید تاکید شد که قطعا با رفع موانع شاهد اتفاقات مثبتی در بخش تولید و اشتغال خواهیم بود.
صفری با بیان اینکه این واحد تولیدی به یک برند تبدیل شده و باید ماندگار بماند، گفت: برخی از کارخانه های تولیدی و محصولات آنها در سطح شهرستان جایگاه ویژه ای پیدا کرده و برای رفع مشکلات واحد های تولیدی، حتی در سطح دولت باید تلاش کنیم.
فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: در سال رونق تولید با وجود همه محدودیت ها باید در شهرستان افزایش تولید و اشتغال را به صورت آشکار شاهد باشیم و چون همه دستگاه ها عزم خود را جزم کردند این مهم تحقق می یابد.
همچنین فاطمه فرزام، معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند در این جلسه با تاکید براینکه این واحد تولیدی یکی از بزرگترین واحدهای های فعال در سطح شهرستان است، بیان کرد: این کارخانه از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرده و دارای ظرفیت تولید 300 تن در روز است.
وی افزود‌: در حال حاضر میزان و ظرفیت تولید این کارخانه حدود 30 تن بوده و 70 نفر نیز مشغول به کار هستند و این در حالی است که توانایی بکارگیری و اشتغال زایی برای 400 نفر را دارد.
فرزام با اشاره به مشکلات این کارخانه، تصریح کرد: عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، بدهی مالیاتی، بدهی بانک کشاورزی به میزان 16 میلیارد تومان، مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه خوراک دام، افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف، عدم پرداخت حقوق کارگران به مدت 3 ماه و تعدیل نیرو از جمله مشکلات این کارخانه بوده است.
معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به راهکارهای موجود در خصوص رفع مشکلات فوق الذکر، تصریح کرد: افزایش اقساط بدهی مالیات و تامین اجتماعی، در نظر گرفتن تخفیف و اختصاص یارانه برای دریافت ظروف پلاستیکی از جمله راهکارهای مد نظر به منظور رفع این مشکلات بود.
فرزام با بیان اینکه با تمام توان در جهت رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد افزود: از مدیران کارخانجات انتظار داریم در خصوص پرداخت حقوق به موقع کارگران اهتمام ورزند.
حمید رضا ذوالفقاری، بخشدار رودهن نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه مفهوم شعار سال صیانت از اشتغال است، اظهار داشت: کارگروه رونق تولید باید قبل از پدید آمدن مشکلات برای کارخانه ها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.
وی افزود: 3 رویکرد شهرستانی، استانی و ملی بر واحدهای تولیدی و صنعتی حاکم است و تمام ظرفیت های لازم برای کمک به کارخانه ها و واحدهای تولیدی در شهرستان وجود دارد.
ذوالفقاری با بیان اینکه در بخش رودهن 5 واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد اضافه کرد: در خصوص مشکلات این واحد لبنی اعم از بخشودگی جرائم و استمهال اقساط تسهیلات بانکی مساعدت حداکثری صورت گیرد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.