مراد فرحت روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا یکی از اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در اجرای عملیات فاضلاب شهرستان دماوند انجام مطالعات طرح فاضلاب و تملک زمین تصفیه خانه، شروع مرحله پیش فروش انشعاب و آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهری دانست.
وی ادامه داد : این پروژه از دهه فجر امسال به صورت عملیاتی آغاز خواهد شد که یکی از اقدامات اساسی و زیربنایی و بسیار موثر برای شهر است.
وی اظهارداشت: افزایش جمعیت، حفظ محیط زیست، ارتقا سلامت و بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی منابع آب سطحی و زیرزمینی، محدودیت منابع آب قابل شرب و حفظ و ارتقا پتانسیل گردشگری شهرستان، بر اهمیت و حساسیت اجرای پروژه فاضلاب می افزاید.
مدیر آبفای دماوند افزود: با تدابیر مدیرعامل آب و فاضلاب شرق استان تهران، پیش بینی مدل های مالی مختلف برای اجرای پروژه، اعم از تصفیه خانه به روش خرید تضمینی پساب توسط دولت صورت گرفته است.
فرحت ادامه داد: خطوط انتقال توسط اعتبارات دولتی و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب داخل شهر به صورت پیش فروش و باتنظیم قرارداد توسط پیمانکار انجام می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی اجرای این پروژه سه ساله است، گفت: در راستای اجرای طرح تشویقی برای شروع به کار این پروژه، پیش فروش فاضلاب تا پایان سال 97 به صورت اقساط 48 ماهه است.
وی افزود: مشترکین با پرداخت ماهیانه حدود 100 هزار تومان به ازای هر واحد می‌توانند از طریق مراجعه به شرکت آب و فاضلاب، دفاتر پیشخوان دولت و یا وب سایت شرکت، ثبت نام انجام دهند و انشعاب فاضلاب خریداری نمایند.
این مقام مسئول با بیان اینکه این هزینه هم شامل هزینه نصب فاضلاب و هم هزینه حق انشعاب فاضلاب است، تصریح کرد: حقوق انشعاب فاضلاب براساس قوانین و تعرفه های دولتی محاسبه می شود و هزینه اضافی از مشترکان دریافت نمی شود.
وی تاکید کرد: اگر شبکه فاضلاب در شهری ایجاد شود دیگر مشترکین مجاز به دفع فاضلاب از طریق چاه جذبی نیستند و خرید انشعاب فاضلاب، مطابق قوانین، الزامی ودر صورت عدم خرید انشعاب، آب مالک قطع خواهد شد.
فرحت با اشاره به پارامترهای اجرای این طرح بر اساس اولویت ها همچون نیاز شهروندان، در حال توسعه بودن منطقه و نفوذ پذیری زمین، اظهار داشت: آغاز اجرای شبکه های فاضلاب شهر دماوند را از نزدیکترین مشترک به تصفیه خانه و مناطق جنوبی دماوند آغاز خواهیم کرد تا به محض اتصال خطوط انتقال، پروژه به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر مناطق جنوبی دماوند به ویژه شهرک جهاد، محک و محدوده ولیعصر به لحاظ سخت بودن زمین، نفوذ فاضلاب ممکن نیست و مردم در آنجا با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند که با اجرای این پروژه مشکلات نیز مرتفع می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.