به گزارش ایرنا، پروانه مافی در همایش تبیین نسبت شوراها و مردم سالاری که روز یکشنبه در مجموعه فرهنگی شهر اوشان از توابع شهرستان شمیرانات برگزار شد، با بیان اینکه همواره مراجعات بسیاری به این کمیسیون می شود که می گویند اگر شما کوتاه بیایید طرحی برای جمع آوری شورا به صحن می آوریم و مملکت را نجات می دهیم تاکید کرد: وجود مشکلات انگشت شمار در چنین نظام گسترده سیاسی اجتماعی کشور طبیعی است و ما معتقدیم اصل نظام شوراها صحیح و نظارت باید تقویت تا اشکالات موجود نیز رفع شوند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مبالغی که تحت عنوان ارزش افزوده به شوراهای اسلامی و دهیاری ها تخصیص یافت منجر به توسعه چشمگیر روستاها شد اما مخالفان مذکور در تلاش بودند این اعتبار را از حوزه شوراها خارج کنند که به موقع مطلع و مانع این اقدام شدیم.
عضو فراکسیون امید مجلس ضمن تاکید بر اینکه اداره امور مردم البته با نظارت وزارت کشور و دستگاه های متبوع باید به خودشان واگذار شود بیان داشت: هیچ مصوبه ای در شورا تصویب نمی شود مگر اینکه بخشداری و فرمانداری مطلع باشند لذا انتظار داریم این دستگاه های نظارتی در جهت حفظ حقوق و بهبود شرایط مردم مانع تصمیمات نادرست و حامی مصوبات صحیح شوراها باشند.
این مقام مسئول بیشتر مشکلات موجود در شوراها را نتیجه ناآگاهی درست اعضا از رویه ها و ابزارها دانست و خاطرنشان کرد: آموزش کیفی، دائمی، مستمر و با برنامه ریزی برای شوراها باید در دستور کار وزارت کشور قرار بگیرد؛ آموزش هایی که تاکنون اجرا شده اتفاقی بوده و این انتقاد به وزرات کشور وارد است.
مافی تاکید کرد: قطعاً اگر شوراها آموزش های لازم را ببینند مشکلات مالی آنها نیز به صفر می رسد.
وی اذعان داشت: جایگاه شورا جایگاهی ویژه و پرافتخار است که 20 سال پیش به دست رئیس دولت اصلاحات محقق شد و حفظ آن نیز منوط به تلاش ها و پشتکار حامیان بسیاری بوده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یادآور شد: نمود مردم سالاری دینی که بر آن معتقدیم در گرو قدرت نظام شوراهاست.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی سعی کرده ایم با نظارت دقیق همه جانبه و مبتنی بر مردم سالاری دینی و به دور از هرگونه دیدگاه جناحی سیاسی اقدام کنیم.
مافی ضمن اعلام اینکه خسارات استان های سیل زده کشور حدود 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده است ابراز کرد: قطعاً دولت به تنهایی توان جبران این خسارات را ندارد لذا امیدمان به همکاری و همدلی مردم بویژه شهروندان شهرستان شمیرانات است.
وی تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش موثری در جذب کمک های مردمی برای هموطنان سیل زده کشور دارند لذا انتظار داریم تمام اهتمام خود را در این زمینه به کار گیرند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.