به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران محمد حسین اسماعیلی در تشریح برنامه های هنری و سینمایی استان تهران در سال 1398 اظهار داشت: بر اساس سیاست های کلان فرهنگی، در سال 98 سیاست توسعه و تقویت و ساماندهی انجمن های فرهنگی و هنری با قدرت و قوت بیشتری ادامه می یابد و امور اجرایی و تخصصی به طور کامل به تشکل های تخصصی واگذار می شود.
وی ادامه داد: ساماندهی امور زیربنایی، کیفی سازی و محتوا بخشی به برنامه های هنری و سینمایی، پرهیز از تکرار و موازی کاری در برنامه های اجرایی، واگذاری امور اجرایی به هنرمندان و انجمن های هنری، تمرکز زدایی و توجه به شهرستان ها در راستای عدالت فرهنگی، تعامل با نهادهای فرهنگی در جهت هم افزایی فرهنگی و ارائه برنامه های بدیع و خلاقانه و جریان ساز از سیاست های اصلی استان تهران در سال 98 است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر برنامه های روتین و جشنواره ای، به موضوع حمایت از آموزش و تولیدات هنری به طور جدی توجه داریم و امیدواریم در این راستا بتوانیم گام های مؤثری برداریم.
وی ادامه داد: همچنین در هر فصل یک تا دو برنامه شاخص هنری و سینمایی با حضور هنرمندان و اساتید و مسئولین هنری استان برگزار خواهد شد.
به گفته معاون هنری-سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان، برگزاری نشست های دائمی با هنرمندان و انجمن ها و تشکل ها و شوراهای هنری، چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی با رویکرد بین المللی، بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران، اردیبهشت موسیقی تهران، جشنواره هنرهای تجسمی، هفته هنر استان تهران، از برنامه های هنری و سینمایی استان تهران است.
وی افزود: برگزاری پاتوق های هنری و سینمایی، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در حوزه های هنری و سینمایی، جشن روز سینما، جشنواره شب های موسیقی استان تهران، جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، نمایشگاه ها و کارگاه های تجسمی، سومین سمپوزیوم مجسمه سازی چوب،جشنواره نقش و نگارهای من و خدا در ماه مبارک رمضان، جشنواره تئاتر تک استان تهران، جشنواره ملی کارتون و پوستر با موضوع شعار سال، جشنواره تئاتر طنز از دیگر برنامه های هنری و سینمایی استان تهران در سال جاری است.
تهرام//7244//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.