محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر استان افزود: این استان باید به تبع شاخصه هایی از جمله صدرنشینی 24 ساله دانش آموزان یزی در آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و داشتن نیروهای ارزشمند باید به یکی از قطب های نشر کشور تبدیل شود.
وی با تاکید به اهمیت این حوزه به دلیل ماندگاری محتوای منتشر شده، ادامه داد: هر چند سرعت تولید و نشر اطلاعات در فضای مجازی زیاد است اما به سرعت از بین می رود.
وی تصریح کرد: با وجود گسترش فناوری ها و فضای مجازی، جایگاه نشر مکتوب از بین نرفته و برای مثال روزنامه های سراسری همچنان منتشر می شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز با یادآوری فعالیت های مطلوب حوزه کتاب در دولت یازدهم و نیز دولت دوازدهم اظها کرد: استان در سه سال اخیر در بخش پایتخت کتاب ایران رتبه های برتر کشوری را کسب کرده است.
سید خلف حوتی نژاد، افزود: در این سالها روستاهای شمسی، ابراهیم آباد و شرف آباد اشکذر و و رئیس آباد ابرکوه از هزار روستای کشور به عنوان روستاهای دوستدار کتاب برگزیده شدند.
وی ادامه داد: تجلیل از افراد و گروه های برگزیده مروج کتاب و برگزاری 2 دوره جام باشگاه های کتابخوانی از دیگر فعالیت های موثر استان در حوزه کتاب است.
در این آیین که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، از محمدعلی همتی، مدیر مسئول انتشارات چشم و چراغ به دلیل بیشترین فعالیت در حوزه نشر آثار دفاع مقدس و سید محمود دهقان کتابدار کانون فرهنگی و هنری حضرت خدیجه به دلیل بالاترین عضو گیری در منطقه محروم یزد و به عنوان کتابدار برتر تجلیل شد.
علی رضا نقلی، مدیر موسسه فرهنگی چهارباغ هنر به دلیل فعال بودن در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز به عنوان موسسه فرهنگی برتر و حجت الاسلام شاهدی نیز با تاسیس کتابخانه تخصصی علوم قرآنی به عنوان خیر و مروج کتاب تجلیل شدند.
همچنین محمد گلشن با تالیف و ترجمه 53 عنوان کتاب در یک سال گذشته به عنوان نویسنده برتر و علی برادران فر، مدیر فروشگاه کتاب چشمک به عنوان کتاب فروش برتر معرفی شد.
سیدمحمد کاظم میرجلیلی، مسئول کتابخانه مهدیه شاهدیه به دلیل ارائه خدمات در ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان مسئول برتر کتابخانه، الهه نصیری زاده با تهیه و تنظیم و صفحه آرایی بیش از 50 عنوان کتاب به عنوان صفحه آرا برتر و حسین مسرت مدیر مسئول انتشارات اندیشمندان با انتشار 63 عنوان کتاب در یک سال گذشته با موضوع های یزد شناسی و فرهنگ عامه به عنوان انتشارات برتر تجلیل شدند.
شعر خوانی، اجرای گروه تواشیح و رونمایی از کتاب فرهنگ عامه خویدک یزد از دیگر برنامه های آیین تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر استان یزد بود.
استان یزد به ترتیب دارای130، 112 و 84 موسسه فرهنگی و هنری، چاپخانه و انتشارات است.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم* انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.