به گزارش ایرنا، روستای حصار گلی با جمعیت 121 نفردر انتهایی ترین نقطه شهرستان ورامین واقع شده است، حصار گلی با داشتن قدیمی ترین رشته قنات های کشور و به دلیل قرار گرفتن در دروازه ورودی کویر مرکزی، یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان ورامین است که این روزها به دلیل استقرار شهرک گلخانه ای، از شهرت بیشتری در حوزه تولیدات محصولات گل و گیاه برخوردار شده است.
طرح احداث و راه اندازی شهرک گلخانه ای در سال 1381 در منطقه کویر ورامین به مساحت یک هزار و 386 هکتار مورد مطالعه قرار گرفت و عملیات زیربنایی آن از سال 1383 آغاز شد.
از مجموع مساحت یک هزار و 386 هکتاری این منطقه که از اراضی ملی محسوب می شود، 65 درصد برای احداث سالن های گلخانه به مساحت 880 هکتار و 20 درصد باقیمانده برای تأمین زیرساهت های تولیدی نظر مراکز اداری، سالن های فروش، سورتینگ، نمایشگاه بسته بندی، بارگیری و راه های دسترسی اختصاص یافته است.
فاز نخست این پروژه به مساحت 190 هکتار شامل 74 قطعه 14 هزار متر مربعی می باشد.
برای راه اندازی این شهرک گلخانه ای اقداماتی نظیر انجام مطالعات تفصیلی، حفر و تجهیز دو حلقه چاه به ظرفیت آبدهی 48 لیتر بر ثانیه، مرمت ساختمان ایستگاه های پمپاژ اولیه و ثانویه به تعداد 3 دستگاه و عملیات اجرایی شبکه آبرسانی، احداث منبع ذخیرآب زمینی با گنجایش 13 هزار متر مکعب، حداث منبع ذخیره آب هوایی با گنجایش 150 متر مکعب و شبکه انتقال آب شامل 6 کیلومتر کانال بتنی و 11 کیلومتر لوله گذاری از چاه های حفر شده به استخرها اجرا شده است.
بر اساس گفته مسئولان شهرک گلخانه ای حصار گلی، با راه اندازی فاز نخست شهرک گلخانه ای حصار گلی، سالانه 30 هزار تن سبزی وصیفی و 24 میلیون گل شاخه بریده در آن تولید شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.