به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ستاد راهبری مشارکت‌های اجتماعی در محلات (مدیریت محله) با انتشار اطلاعیه‌ای آمادگی خود را برای همکاری با نهادهای مدنی، هنرمندان و گروه‌هایی که قصد برگزاری برنامه‌هایی به نفع آسیب دیدگان سیل اخیر را دارند، اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده؛ سانحه تلخ وقوع سیل در بسیاری از استان‌های کشور در ابتدای سال جدید جمعی از هموطنان را عزادار و آسیب‌های فراوانی به خصوص در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان به بار آورد و همه ایران را اندوهگین و داغدار کرد.
تجارب پیشین نشان داده که متأسفانه معمولا با عبور از روزهای سخت حادثه، از تبِ توجه به هموطنان آسیب‌دیده در رسانه‌ها و افکار عمومی کاسته می‌شود. در حالی که در بسیاری موارد، نظیر آن چه در خوزستان می گذرد، ضرورت عزم و انسجام ملی برای یاری هموطنان و نجات آنها از بلاتکلیفی و زندگی در اسکان موقت، در ماه‌های پس از حادثه بیش از پیش احساس می شود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه بیان شده؛ خوزستانِ قهرمان، پاره تن ایران و بخش جدانشدنی این آب و خاک است که در سخت‌ترین روزها در جنگ تحمیلی با جان فشانی‌ها و خون پاک شهیدان، وجب به وجب آن، حفظ و حراست شده است.
ستاد راهبری مشارکت‌های اجتماعی در محله‌های شهر تهران ضمن ابراز همدردی با همه آسیب‌دیدگان این سانحه تلخ، آمادگی خود را برای هر‌گونه همکاری با نهادهای مردمی و دستگاه‌های مسئول در راستای کمک‌رسانی و کاهش آلام مردم منطقه سیل زده به خصوص در زمینه‌های ذیل اعلام می کند:
الف- اماکن، فضاها و امکانات سراهای محله در تمامی نقاط تهران برای برگزاری جلسات، انجام هماهنگی‌ها، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه و ... در اختیار نهادهای مدنی و خیریه‌ای قرار خواهد گرفت که با هماهنگی با مدیران استانی اقدام به کمک رسانی به مناطق سانحه دیده کنند.
ب- آمفی‌تئاترها و سایر فضاهای فرهنگی سراهای محله در چارچوب ضوابط قانونی به رایگان در اختیار هنرمندانی قرار خواهد گرفت که قصد اجرای برنامه‌های هنری برای حمایت از هموطنان آسیب‌دیده را دارند.
بر اساس این اطلاعیه، افراد، سازمان‌ها و نهادهای مدنی برای پیگیری این امور می‌توانند با شماره تلفن‌های 96021820 و 96021829 روابط عمومی ستاد راهبری مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته در برخی مناطق کشور آغاز شد، سیل اغلب استان های کشور را در برگرفت.
خسارت های سیل در استان های شمالی مازندران و گلستان، فارس، لرستان و خوزستان بیشتر از مناطق دیگر بوده است. بر اساس اعلام رئیس اورژانس کشور آخرین آمار تلفات سیل اخیر 70 جان‌باخته و 791 مصدوم بوده است.
با این حال نهادهای امدادرسان با تخلیه مناطق در معرض سیل، به ویژه مناطق پایین دست سدها در استان خوزستان و مدیریت ورود و خروجی آب سدها در حال مدیریت بحران هستند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.