به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی حکمت و نیایش، حجت الاسلام امیر شمس اظهارداشت: این جشنواره با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات به میزبانی استان تهران برگزار می شود.
وی گفت: این جشنواره که با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حال برگزاری است، با استقبال علاقه مندان روبرو بوده است.
حجت الاسلام شمس خاطر نشان کرد: مهلت دریافت آثار 30 فروردین ماه در نظر گرفته شده بود که به درخواست هنرمندان، این زمان تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شد .
به گفته وی این جشنواره با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می شود.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش، تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حمایت از پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره ، جریان‌سازی و رونق بخشی به این نوع آثار پژوهشی را از دیگر اهداف جشنواره اعلام کرد.
وی ادامه داد: فراخوان جشنواره در بخش های پژوهشی‌، هنری، آواها و خوانش ها منتشر شده و علاقه مندان می توانند در بخش پژوهشی با ارسال پایان نامه، رساله، کتاب، ترجمه و تصحیح نهج‌البلاغه و صحیفه ‌سجادیه، شعر و داستان به دبیرخانه، در این جشنواره شرکت کنند.
حجت الاسلام شمس یادآور شد: در بخش هنری، دبیرخانه جشنواره آثار خوشنویسی و پوستر، فیلم‌های داستانی، نماهنگ کوتاه و بلند را دریافت کرده و در بخش آوایی نیز خطبه‌خوانی نهج‌البلاغه و نیایش‌خوانی صحیفه‌ سجادیه برگزار می شود.
وی تأکید کرد: هیأت داوران آثاری که از سال 90 تاکنون تولید شده اند را داوری خواهند کرد.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش اظهار داشت: علاقه مندان می توانند به منظور شرکت در جشنواره حکمت و نیایش به سایت دبیرخانه آن به نشانی www.hekmatoniayesh.com مراجعه کنند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.