هاتف ممیزی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: کوچ بهاره عشایر استان تهران همه ساله از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می شد که بارندگی های 6 ماه دوم سال گذشته و فروردین ماه امسال باعث افزایش پوشش گیاهی در مراتع قشلاقی (گرمسیر) استان تهران شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون فرصت خوبی برای استفاده از چراگاه های مناطق قشلاقی استان تهران است که پس از سال ها عشایر استان می توانند همچنان در مراتع قشلاقی برای تعلیف دام خود استفاده کنند.
مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه ارزیابی از مراتع قشلاقی در دستور کار قرار دارد و گفت: به نظر می رسد با این وضعیت مناسب کوچ بهاره عشایر استان تهران به مناطق سردسیر از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت در مناطق گرمسیر استان تهران مناسب است و پس از سال ها تالاب بندعلیخان شهرستان ورامین که محل حضور عشایر در این مناطق است آبگیری شد.
ممیزی تاکید کرد: کوچ بهاره عشایر استان تهران از مناطق گرمسیر شهرستان های ورامین، پاکدشت، ری، ملارد و شهریار آغاز و پس از رفتن به مسیرهای میانبند در اواخر خردادماه در مناطق سردسیر استان شامل شهرستان های فیروزکوه، شمیرانات و دماوند به مدت 100 روز در سیاه چادرهای عشایری مستقر خواهند شد.
استان تهران حدود 3 هزار خانوار عشایری دارد که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصول تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.