به گزارش ایرنا، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در حاشیه بازدید از خانه هلال مذکور ضمن اعلام اینکه بیش از 30 خانه هلال روستایی در سطح روستاهای استان احداث شده گفت: خانه هلال روستای کند علیا تاکنون مناسب ترین خانه هلال روستایی احداث شده استان تهران است.
حسین کتابدار اظهار داشت: جمعیت هلال احمر باید داوطلبانه و مبتنی به اعتماد مردم فعالیت کند اما اخیراً کمی اداری شده است.
وی افزود: باید به اصل خود برگردیم و از دولتی شدن فاصله بگیریم تا اعتماد عمومی هم افزایش یابد.
همچنین رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات نیز تصریح کرد: مهمترین هدف خانه های هلال روستایی توانمند سازی اهالی برای مواقع حوادث و بحران است که دسترسی به روستاها دشوار می شود.
حسن فراهانی یادآور شد: علاوه بر امر آموزش، فعالیت های دیگر هلال احمر اعم از امداد و نجات، دپوی اقلام و ... نیز در این اماکن صورت می گیرد و به عبارتی شعبه های کوچک هلال احمر در روستا هستند.
این مقام مسئول تاکید کرد: دهیاران اجرا کننده خانه هلال هستند و ارائه تجهیزات و آموزش بر عهده جمعیت هلال احمر است، لذا از دهیاران تقاضا داریم تمام اهتمام خود را جهت احداث این اماکن به کار گیرند.
فرماندار شمیرانات نیز در این مراسم بیان داشت: این شهرستان بسیار حادثه خیز است و علاوه بر بلایای طبیعی با مشکلاتی از قبیل آتش سوزی، تردد مسافران بسیار در روزهای پایانی هفته و ... مواجه است لذا باید توجه بیشتری در زمینه آموزش مسائل امدادی به شهروندان داشته باشیم.
سیاوش شهریور تاکید کرد: دهیاران شمیرانات باید همکاری لازم با جمعیت هلال احمر جهت جانمایی و احداث خانه های هلال روستایی را داشته باشند.
وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا در سال 98 با همکاری بخشداری، آموزش و پرورش و هلال احمر طرح آموزش همگانی در این زمینه را در شمیرانات اجرا و به استاندارد بالایی برسانیم.
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: آموزش در هر حوزه ای اصل اول توسعه و ترقی است لذا فرهنگ نیاز به آموزش نیز باید در جامعه نهادینه شود.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران و جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9798//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.